TAPAHTUMASIVUSTO AVATTU

19.7.2011

FC OPA:n järjestämän U19 -poikien kaksoismaaottelun tapahtumasivusto on avattu. Sivustolle kerätään säännöllisesti hyödyllistä tapahtumainformaatiota ja täällä kannattaakin vierailla usein, mutta vähintään vielä ottelupäivän aamuna, sillä tapahtuman yleisen sujuvuuden takaamiseksi viimeiset ohjeet kannattaa käydä tarkistamassa sivustolta.

Esimerkiksi stadionille tullessa pysäköintiin liittyvät asiat on hyvä huomioida, sillä Raatissa on valitettavan vähän pysäköintitilaa ja osa ruuduista joudutaan vielä varaamaan otteluorganisaatiolle, kutsuvieraille, joukkueiden linja-autoille ja inva-paikoiksi.

Ottelutapahtumaan tullessa kannattaakin suosia joukkoliikennettä, sillä melkein jokainen Oulun bussilinja kulkee Raatin ohitse, tai säiden salliessa myös kevyttä liikennettä. Oulussa on mainio kevyen liikenteen verkosto ja Raattiin pääseekin vaivattomasti pyöräillen useasta suunnasta.

Mitä myöhempään tapahtumaan saapuu, sitä varmempaa on, että pysäköintitilat ovat varattuja. Siksi henkilöautoilla liikkuvien kannattaa suunnata autonsa esimerkiksi torinrantaan, jossa on paljon pysäköintitilaa.

Stadionilla liikkumiseen liittyviin ohjeisiin on myös hyvä tutustua: Mistä pääsee sisään, missä ovat istumapaikat, wc:t ja myyntipisteet.

Turvallisuusohjeet ovat tärkeitä: Vahingollisten esineiden - soihtujen, pommien, aseiden ja myös sateenvarjojen tuonti Raattiin - on kielletty. Myöskään alkoholia ei saa tuoda otteluun ja Raatti on täysin savuton stadion. Saapumisaikaa suunnitellessa kannattaa huomioida sekin, että porteilla on turvatarkastus, joka hidastaa jonojen purkautumista.

Portit avataan tuntia ennen ottelua. Pääkatsomoon pääsee sisään viidestä paikasta. Kummassakin päädyssä on yksi portti, jossa on kaksi lipunmyyntipistettä, sekä yksi portti ennakkoon lippunsa ostaneille. Viides sisäänkäynti on uimahallin aulassa kutsuvieraita varten. Aurinkokatsomon kummassakin päädyssä on kolme myyntipistettä ja Tuiran puoleisessa päädyssä lisäksi erillinen sisäänkäynti joukkuelippulaisia varten.

Pääkatsomon istumapaikoille pääsee ulkokautta päädyistä sekä katsomon uumenissa kulkevan yleisökäytävältä seitsemän eri sisäänkäynnin kautta.

Edellä mainittuihin seikkoihin on hyvä tutustua heti, kun ne julkaistaan. Ohjeiden ja sääntöjen noudattaminen takaa kaikille osapuolille ikimuistoisen maaottelutapahtuman sekä jouhevoittaa tapahtuman sujuvuutta.

Tapahtumasivustolle päivitetään myös erilaisia tilastoja sekä pyritään mahdollisimman tarkkaan seuraamaan vierailulle saapuvien joukkueiden edesottamuksia seuraavien viikkojen aikana.