B-JUNIORIT ALOITTIVAT KAUTENSA

26.10.2014

Ilmari Kaarre kipparoi joukkuetta sen ensimmäisissä otteluissa.
Santeri Laatikainen. Utajärven lahja futsal-kentille.
Miika Lamberg torjui OsPa:n yritykset läpiajoja lukuun ottamatta.
Atte Porvari teki OsPa-ottelun komeimman maalin.
Ylärivi: Ilmari Kaarre, Atte Porvari, Miska Pöyskö ja Niko Puumalainen. Alarivi: Santeri Laatikainen, Miika Lamberg ja Atran al-nazary
Katse pallossa. Atran Al-nazary

Seuran b-juniorit aloittivat kautensa kahdella ottelulla kemin Tervahallissa. Tuloksena tappio ja voitto. Seuran uusille ystäville tiedoksi, että lisää otteluiden kuvia on kuvapankissa, johon pääsee etusivun yläosasssa olevasta linkkistä.

FC OPA:n b-juniorit lähtivät ensimmäisiin peleihin varsin pienellä ryhmällä.Syyslomaviikko verotti vasta toimintansa aloittaneen joukkueen kokoonpanoa niin, että ensimmäisessä pelissä mukana oli vain yksi vaihtopelaaja mutta toiseen otteluun saatiin Rovaniemen junan tuomisina sentään toinenkin vaihtopelaaja.

Ensimmäisen pelin henki oli kaksijakoinen. FC OPA vastaan OsPa:n maalivahti ensimmäisellä puoliajalla ja toisella puoliajalla huomio kiintyi OsPa:n vastahyökkäyksiin. Jos edes puolet ensimmisen maalipaikoista olisi käytetty, olisi tilanne ollut aivan erilainen ja OsPa olisi ehkä pudonnut kyydistä. Nyt OsPa:n loistava maalivahti Teemu Parpala nollasi FC OPA:n yritykset.

Toinen puoliaika alkoi hyvällä sinipaitojen painostuksella ja minuutin sisällä Santeri Laatikainen onnistui kahdesti. Tässä vaiheessa tuli peliin enemmän intoa kuin järkeä. Varmistus unohtui ja hyökkäysinto mahdollisti OsPa:n vastahyökkäykset. Yksin läpi ollessaan olivat Oulunsalon pojat murhaavan tehokkaita.

Hieman lohtua ja silmän iloa toi ottelun viimeinen maali. Atte Porvari teki Pelen tutuksi tuoman tempun nostamalla pallon selkänsä takaa pakkien ohi ja laukomalla pallon vuoren varmasti verkkoon.

TILASTOT

Su 26.10.2014 Tervahalli, Kemi, b-piirisarja

OsPa - FC OPA 6-3 (2-0)

04:14 1-0 Ville Nurmela (Borys Filist)
11:50 2-0 Oskari Kaihua (Adrian Hasani)
17:48 2-1 Santeri Laatikainen (Niko Puumalainen)
18:33 2-2 Santeri Laatikainen (Ilmari Kaarre)

19:45 3-2 Oskari Kaihua (Sampsa Mettovaara)
20:37 4-2 Adrian Hasani
22:50 5-2 Ross Nicholson
25:07 6-2 Sampsa Mettovaara (Borys Filist)
26:45 6:3 Atte Porvari (Santeri Laatikainen)
Tuomarit Jarkko Pennanen ja Joakim Väärälä

FC OPA B

Al-nazary Atran

Kaarre Ilmari (c)

Laatikainen Santeri

Lamberg Miika (mv)

Porvari Atte

Puumalainen Niko

0+1

2+1

1+0

0+1

Toinen ottelu FC Santa Clausia vastaan oli luonteeltaan aivan erilainen kuin avausottelu. Pelaajat ja valmennus pääsivät seuraamaan punapaitojen ottelun ja löysivät itselle sopivat kohdat, joihin iskeä.

Ottelun alku olikin suunnitelmien mukainen ja kuudessa minuutissa numerot olivat jo 4-0. Tämän jälkeen valmennuksen ainoa toive oli huolehtia nöyrästä puolustusasenteesta. Tästä huolimatta kilpakumppani pääsi kaksi kertaa heilauttamaan Miika Lambergin vartioimaa maalia.

Tehokkaimmaksi pisteiden valossa osoittautui Santeri Laatikainen tehoilla 5+4. Vasta tähän toiseen peliinmukaan ehtinyt Miska Pöyskö heilautti verkkoja neljä kertaa. Merkittävää oli myös se, että kaikki pelaajat pääsivät pisteiden makuun.

TILSTOT

Su 26.10.2014 Tervahalli, Kemi, b-piirisarja

FC OPA - FC Santa Claus AC 15-2 (9-1)

03:05 1-0 Miska Pöyskö