HANKALA VOITTO OTP:STÄ

12.1.2014

Sakari Kiljander on kasvanut FC OPA:n luottopelaajaksi.
Sami Kuronen on etevämpi.
Väärissä rooleissa: kenttäpelaaja maassa ja maalivahti pystyssä.
Yksi juhlii, toinen tekee kuperkeikkoja, mutta pallo on maalissa.

OTP - FC OPA 1-6 (0-4): Tilastot, kuvat. Sunnuntai-illan otteluun OTP:tä vastaan oli ladattu paljon odotuksia. Kentän vapauduttua lämmittelyä varten oli tulostaululla Terwaarien isonumeroinen voitto Ajaxista, mikä loi siniasuiselle joukkueelle paineita tehdä paljon maaleja.

Olivat paineet liian isot? Olivatko eräät poissaolot heikentäneet joukkuetta? Tulivatko alun kaksi maalia liian nopeasti? Kysymyksiä voisi heittää lisääkin, mutta lopputulos oli kuitenkin FC OPA:a mairitteleva.

Peli alkoi vahvalla FC OPA:n hallinnalla ja reilun minuutin aikana joukkue menikin kahden maalin johtoon.  Tämän jälkeen OTP sai otetta pelistä ja pelin hallinta vuorotteli kummallakin joukkueella. FC OPA:lla oli useitakin tilaisuuksia lisätä johtolukemia, mutta OTP:n maalivahti torjui monta tilannetta, joista olisi pitänyt voida tehdä maaleja.

Peli näytti menevän isonumeroisesti FC OPA:lle kun ennen puoliaikaa vielä Ville Halonen ja Sami Kuronen levensivät taukonumeroiksi 0-4.

Puoliajalla OTP muutti prässiään ylemmäs ja FC OPA sortui tilanteessa hätäilyyn. OTP avasi lähes kaikki tilanteet pitkällä avauksella ja otti puolestaan FC OPA:n pelaajat ylhäältä kiinni, mikä pakotti myös Jussi Sepän pitkiin avauksiin. Samalla pelin taso laski.

OTP:n ainokainen syntyi yleiseen yrittämiseen poikkeavasti ei kaukolaukauksella vaan poikittaissyötön jälkeen kun Ari-Pekka Mansikkamäki kävi liukumassa pallon FC OPA:n verkkoon. Tämän jälkeen ote siirtyi OTP:lle, mutta sen yritykset jäivät hieman heppoisiksi, kun jokainen yritti kaukaa yllättää Jussi Seppää. Niitin pelille iskivät Ilja Remes ja Sakari Kiljander kun peliä oli pelattu runsaat 36 minuuttia.

Valmentaja Kari Lindgren oli tyytyväinen kolmeen pisteeseen mutta peliesitykseen ja sovitun taktiikan heikkoon noudattamiseen hänellä oli paljonkin sanottavaa. Seuraavan peliin on pari viikkoa aikaa, mutta harjoitusvuoroja ei ole monta. Niinpä uusia asioita ei ole aikaa opetella vaan jo opeteltujen asioiden toteuttaminen kentällä lienee harjoitusten pääpaino.

Seuraavana vastaan astuva Terwaarit on sarjan kärjessä. FC OPA:n mahdollisuus päästä jatkokarsintoihin on voitto Terwaareista ja viimeisen kierroksen ottelut, joiden jälkeen aletaan laskea maalieroja. Tämä tietysti edellyttäen että kukaan kolmikosta AS Moon, Terwaarit ja FC OPA ei kompuroi jäljellä olevien vastustajiensa kanssa.

Kuvat: (C) 2014, Kari Väre

Lisää kuvia kuvapankissa

TILASTOT

Su 12.01.2014, Nallisport