KAKKUA, KEKKEREITÄ JA KIRJOJA

9.12.2013

Ensimmäiset vieraat ovat saapuneet.
Ralf Mattson ja Pekka Juntunen tutustuvat uuteen kirjaan. Lauri Kauppinen myhäilee vieressä.
AC Oulun urheilutoimenjohtaja Mika Nurmela ja mediapersoona Ari Stenius toivat vierasta väriä juhlaan.
Tuore kirja.

FC OPA:n perinteinen seurajuhla järjestettiin jälleen kerran Rauhalassa. Maanantainen pakkasilta keräsi edustavan joukon seuraan kuuluvia ja kutsuvieraita opalaisille tuttuun ympäristöön. Tällä kertaa kauden päättäjäinen oli astetta juhlavampi toimittuaan myös painotuoreen historiikin Näin me sen näimme julkaisutilaisuutena.

FC OPA:n lopetettua jalkapallotoimintansa palkintokategoriat olivat supistuneet kahteen. Vuoden futsal-pelaajana palkittiin Joni Aitto-oja ja RetroStarsin vastaavan palkinnon vei Tapani Huhta. Palkittujen valintakriteereitä yhdistivät pelillisten taitojen lisäksi muita korkeampi osallistumisaktiivisuus.

Kumpikaan palkituista ei muiden velvollisuuksien vuoksi päässyt paikalle, joten pokaalit toimitetaan heille myöhemmin.

FC OPA julkaisi seurajuhlassa myös historiikin nimeltään Näin me sen näimme. Yli 200-sivuisen teoksen on kirjoittanut yksi seuran perustajajäsenistä ja nykyinen puheenjohtaja Lauri Kauppinen. Runsaasta kuvituksesta vastaa Kari Väre ja hänen lähes pohjaton valokuva-arkisto.

Kirja julkaistiin nyt, koska se keskittyy kertomaan erityisesti FC OPA:n vuodet 2005-2012 kestäneen jalkapallohistorian. Toinen otollinen aika olisi ollut reilun vuoden päästä, kun seura juhlii pyöreitä vuosia. Kymmenvuotisjuhliin keksitään sitten jotain muuta - mukanaan ehkä päivitetty 2. painos.

Näin me sen näimme käy yksityiskohtaisesti läpi FC OPA:n eri vaiheita aina perustamisen hämäristä viimeisen pelin loppuvihellykseen saakka. Kirjassa esitellään seurassa toimineita ihmisiä ja pelanneita pelaajia pieniä hauskoja taustatarinoita unohtamatta. Myös tilastoille on varattu oma sijansa.

Kirjaa voi hankkia 20€:n kappalehintaan seuran toimihenkilöiltä FC OPA:n tapahtumissa. Lisäksi sen voi tilata suoraan kotiin maksamalla kirjan tai kirjojen hinnan ja 5€:n toimitusmaksun tilille 460020 - 2134195. Viestikenttään kirjoitetaan toimitusosoite.