NOUSU VARMISTUI

10.2.2013

Kokemus käy samaan tahtiin: Janne Yrjönheikki ja Mika Koski.
Entinen OPA:n jalkapalloilija Teemu Kärenlampi  varjonaan Joni Aitto-Oja.
Entinen OPA:n jalkapalloilija Teemu Kärenlampi varjonaan Joni Aitto-Oja.
Miika Reijonen vääntämässä tosioululaisen kanssa.
Tästä Realin maalivahdin viikatteesta ei sitten tullut mitään sanktioita.
Jussi Seppä, Sampo Saukkonen ja Janne Yrjönheikki kierrättävät kuohujuomaa nousun kunniaksi.

FC OPA varmisti sarjanousun kakkoseen kaudelle 2103-2014. Nousuvarmistua jo päivän ensmmäisess ottelussa, jossa MuhU YRJ kaatui numeroin 6-2 (3-0). Toisessa, sarjanousun kannalta paineetomassa ottelussa, palattiin maan pinnalle Real Oulun viedessä pisteet luvuin 4-3 (2-3)

Lähtökohdat päivän peleille olivat kaikille selvät. Yhdellä voitolla on sarjanousu varma, mutta sarjan voitto vaatisi onnistumista myös toisessa ottelussa.

Ensin vastaan asettunut MuhU YRJ oli jo vajaan neljän minuutin kohdalla kahden maalin tappiolla. Tämän jälkeen peli tasaantui. MuhU:lla oli hyviä paikkoja kavennuksiin FC OPA:n pienistä virheistä mutta tolppia lähemmäksi keltapaidat eivät päässeet. Puoliajan sinetin löivät maalivahti Jussi Seppä ja Sampo Saukkonen, jotka juonivat 3-0 maalin parisen minuuttia ennen puoliajan päättymistä.

FC OPA antoi toisella puoliajalla liikaa tilaa vastustajalleen ja paremmalla viimeistelyllä tilanne olisi voinut kääntyä toisenlaiseksi. Vastustajan pahimmat rypistelut lopetti kuitenkin Janne Yrjönheikki tekemällä kaksi maalia puolen tunnin pelin jälkeen.

Toinen peli Real Oulua vastaan oli kuin jatkoa ensimmäiselle pelille. Vastustajalle annettiin liikaa tilaa ja hyökkäyspäässä tuhlattiin paikkoja vaikka kuinka paljon.

Kun peliä oli pelattu parisen minuuttia vaille puoliajan oli tilanne FC OPA:lle 0-3 (aivan kuten ensimmäisessäkin ottelussa).

Sitten tapahtui jotain odottamatonta ja kun sireeni soi oli peli 2-3.

Toiselle puoliajalle Real tuli hyvälla asenteella ja se saikin palkintonsa tasoituksen muodossa ajassa 22.20. Tämän jälkeen FC OPA hallitsi palloa ja loi useita maalipaikkoja, mutta vieraiden maalivahdista tehtiin samalla ehdottomasti kentän hahmo. Kun ei mene niin ei mene vaikka mitä teki.

Ja kun itselle ei maalinteko maistu niin naapurihan sen tekee.

Jalat maanpinnalle palauttanut maali ei vienyt kuitenkaan iloa noususta. Pukukopissa oli seisemän iloista pelaajaa ja taustajoukot.

Seuraavaksi futsal-puoli jää tauolle ja palaa entistä ehompana kakkoseen seuraavalle kaudelle.

Kuvat: (C) 2013, Kari Väre.

TILASTOT

Su 10.2.2013, Kempelehalli
Kolmonen

FC OPA - MuhU YRJ