HAAPANIEMI VALMENNUSVASTUUSEEN

13.11.2012

Tapio Haapaniemi

Kokenut oululainen jalkapallovaikuttaja Tapio Haapaniemi on solminut valmennussopimuksen FC OPA:n kanssa.

FC OPA:n kolmosessa pelaavan joukkueen valmentajan paikka vapautui kun  edellisen valmentajan kanssa solmittu kaksvuotinen sopimus päättyi.

Seurajohto kartoitti mahdollisia valmentajia loppukesän ja syksyn aikana. Lopulta oltiin hyvin yksimielisiä siitä, että ykkösvaihtoehto olisi Tapio Haapaniemi. Neuvottelut etenivät suotuisasti ja lopulta FC OPA:n seurajohto ja Tapio Haapaniemi viimeistelivät sopimusta maanantaina ja yhteisymmärrykseen päästiin varsin helposti.

Tapio Haapanimellä - tai tuttavallisemmin pelkstään Tapi - on varsin vankka kokemus ja koulutus valmentajan tehtävään. Oman pelaajauransa jälkeen Tapio on toiminut mm. AC Oulun kakkosvalmentajana, Santa Clausin päävalmentajana ja viime kaudella Tervarit-junioreiden ja OLS:n A-nuorten yhdistelmäjoukkueen valmentajana.

Koulutuspuolella Tapio on meritoitunut viimeksi suorittamalla ammattivalmentajatutkinnon Lapin urheiluopistossa.

Keskusteluissa Tapio on tuonut esiin halun kehittää pelaajia pelaamaan rohkeaa pallollista peliä. Tämä tavoite on myös sousoinnussa FC OPA:n yhteistyöseurojen pelifilosofian kanssa.

FC OPA odottaa kaudesta 2013 mielenkiintoista ja hakee riveihinsä kehittymishaluisia ja määrätietoisia pelaajia. Tavoitteena on pelata kaudella 2014 kakkosessa.

Harjoittelu uuden valmentajan johdolla alkaa joulukuussa.