AJAX ON CUP-VASTUSTAJA

28.9.2012

FC OPA:n lyhyt futsalin cup-historia saa uuden palasen Ajax Sarkkirannasta. Kakkosessa pelaava kempeleläisseura tuli arvonnassa vastustajaksi tämän kauden Futsal Cupin 1. kierroksella. FC OPA arvottiin kotijoukkueeksi. Ottelu pitää pelata 22. lokakuuta mennessä.

Myös toisen kierroksen peliparit arvottiin samalla kertaa. Ottelun FC OPA - Ajax Sarkkiranta voittaja kohtaa vieraissa Lapuan Ponnistuksen. Ottelu pelataan Lapualla oli vastustaja FC OPA tai Ajax, sillä sääntöjen perusteella kotijoukkue arvotaan alusta lähtien - toisin kuin jalkapallossa, jossa alempisarjalaisella on kotietu pitkälle.

FC OPA pelasi viime kaudella Futsal Cupia ensimmäisen kerran. Liigapyhätössä Urheilutalolla vieraillut AS Moon antoi FC OPA:lle oppitunnin ja lähetti sen laulukuoroon maalein 5-1,

Lopputulos oli myös sama, kun FC OPA ja Ajax kohtasivat harjoitusottelussa Oulunsalon palloiluhallissa. Silloin pelattiin tehokkaan ajan sijasta juoksevana 2 x 25 minuuttia.

Tämän kauden cup kiinnosti pohjoisen edustajia enemmän kuin viime vuonna. Mukaan ilmoittautui peräti seitsemän seuraa, joista neljä pelaa Kakkosessa, kolme Kolmosessa ja yksi Nelosessa.

Sen sijaan varsinaista sarjakautta lähestytään suurten kysymysmerkkien ollessa ilmassa. Ilmoittautumisaika päättyy jo sunnuntaina, mutta silti kaikissa sarjoissa näyttää olevan jopa 50%:n vajausta. Kolmoseen, johon FC OPA viime kauden päätteeksi nousi, ovat ilmoittautuneet FC OPA:n lisäksi vasta HauPa, JuNsU ja OsPa.