PELI KESTÄÄ 90 MINUUTTIA

22.9.2012

Teemu Penttilä hoiti jälleen hyvin vasemman puolustajan tonttia eikä Sami Karjalainen päässyt mellastamaan vapaasti.
Matias Hautajärven asenne tuotti rangasituspotkun.
FC OPA:n parhaaksi valittu Ilja Remes
Pasi Hillin torjuntanäyte.
Silmät auki pääpalloihin! Justus Tiiro ja Joonas Pekkala tekevät hampurilaisen.

FC OPA:n ja OPS-junioreiden kolmas kohtaaminen kaudella 2012 päättyi kauniissa syyssäässä lukemiin 1 - 3 (0 - 1). Samalla ratkesi lohkon kakkospaikka, joka kuuluu OPS-j:lle.

Ottelun alku oli varsin tasaista pelaamista. Ensimmäinen tilanteenpoikanen tuli 8 minuutilla FC OPA:lle mutta Justus Tiiron tilanne päättyi maalivahdin torjuntaan. Tämän jäälkeen OPS-j sai pelistä hallinnan ja tilanteita alkoi tulla sinipaitaisen joukkueen maalille.

Jussi Seppä torjui 12 minuutilla Sami Karjalaisen vedon kulmaksi, jonka jälkitilanteesta pallo siivottiin lähes maaliviivalta kauemmas. Tämä tilanne oli ilmeisesti alkusoittoa, sillä OPS-j:n Henri Karppinen kuritti jälleen vahnaa seuraansa laukomalla hyvästä syötöstä vierasjohdon 14 minuutilla.

FC OPA:n maalinsuulla Jussi Seppä oli mies paikallaan.  Jussi torjui 16 minuutilla OPS-j:n vaarallisen vapaapotkun tolpan kautta kulmapotkuksi.

Tämän jälkeen taisteltiin pääsääntöisesti keskialueella, jossa OPS-j oli jonkin verran niskan päällä.

Toiselle puoliajalle FC OPA:n maaliin tuli Pasi Hilli. Kumpikin maalivahti hoiti tehtävänsä hyvin, eivätkä voineet tehdyille maaleille mitään.

Toinen puoliaika oli FC OPA:n hallintaa. Valmentaja Jeferson Pires muutti kenttäryhmitystä ja painopiste siirtyi OPS-j:n maalille.

Kun peliä oli pelattu 66 minuuttia rynni Matias Hautajärvi pallon kanssa OPS-j:n rangaistuslaueelle, jossa Joonas Sirén alinpana miehenä repi Matiaksen pois maalintekosektorista ja Matiaksen epätoivonen veto meni sivuverkkoon. Erotuomati määräsi rangaistuspotkun ja kaikkien ihmetyksesksi maalivahdille vain keltaisen kortin. Kysymys kuuluukin: Mitä maalivahdin olisi pitänyt vielä tehdä saadakseen punaisen kortin?

Joonas Pekkala ampui rangaistuspotkun varmasti maaliin ja teki samalla kauden 10. maalinsa kolmosessa.

Tasoituksen jälkeen paine kasvoi OPS-j:n puolustuksessa ja FC OPA sai useammankin tialisuuden tehdä johtomaali. Mutta kuten niin usein jalkapallossa tapahtuu, jos et tee maalia niin vastustaja tekee sen. 88. minuutilla OPS-j meni 1-2 johtoon kun FC OPA:n merkkaus petti kulmapotkussa ja Joonas IInatti sai puskea varsin rauhassa johtomaalin.

FC OPA jatkoi vielä kovaa yritystä, mutta se kostautui vastahyökkäyksenä, josta Sami Karjalainen teki loppulukemat pelin viimeisillä hetkillä.

SPL:n Pohjois-Suomen kolmonen on kauden 2012 osalta päättynyt. FC OPA ei yltänyt tavoitteeseensa mutta sitä ei jäädä murehtimaan vaan katse kännetään samantien seuraavaan kauteen valmistautumiseen ja tietysti talven futsal-sarjoihin.

FC OPA kiittää kaikkia kannattajiaan ja tukijoitaan kuluneesta kaudesta ja lupaa astella entistä vahvempana seuraavalla kaudella oululaisille viheriöille.

Kuvat: (C) 2012, Kari Väre

TILASTOT

Su 22.9.2012, Castrénin liikuntapuisto
Kolmonen