KATSE KOHTI PARKETTIA

13.9.2012

FC OPA:n jalkapallokausi vetelee viimeisiään ja otteluita on jäljellä enää kaksi. Seuraava pelataan Kajaanissa sunnuntaina ja kausi päättyy ensi viikon lauantaina kotiotteluun OPS-junioreita vastaan.

Jalkapallokauden päättymisesta huolimatta tohina jatkuu täydellä teholla. Seuran katse on jo futsalin puolella. Viime kausi päättyi edustusjoukkueen osalta nousuun  ja kolmannesta peräkkäisestä nollasaldosta huolimatta RetroStars pelasi kaikkien aikojen ennätyskauden.

Alkavalla kaudella FC OPA pelaa uudella sarjatasolla Kolmosessa - korkeammalla kuin koskaan aikaisemmin seuran historiassa. Lisäksi ilmoittautumislomake lähtee Suomen Cupiin, jossa viime kaudella laulukuoro kutsui jo ensimmäisen ottelun jälkeen AS Moonin oltua parempi.

Futsalia tullaan pelaamaan entistä kilpailullisemmassa mielessä. Harjoituskerrat on tuplattu yhdestä kahteen ja kauden aikana pelimääriä tullaan lisäämään viime vuotiseen tapaan kalenteriin heitettävillä ystävyysotteluilla. Tavoitteena on pelata mahdollisimman hyvä kausi ja Kakkoseen nousu luonnollisesti kiinnostaa.

Valmennusvastuussa jatkaa Kari Lindgren. Myös muu taustaryhmä pysyy samana.

Joukkueen kokoaminen on vielä osin vaiheessa, mutta viime kauden runko jatkaa FC OPA:n paidassa. Toistaiseksi vanhoista pelaajista enää vain kaksi miettii talven aktiviteettejaan, mutta kumpikaan heistä ei ole vielä ole lopullista kieltäytymistä esittänyt.

Toistaiseksi ainoa uusi pelaaja on Ossi N'Kansi. Muitakin uusia pelaajia - ennen kaikkea, jotka nauttivat haasteista ja haluavat nauttia erilaisesta lajiympäristöstä - otetaan mukaan rinkiin. Jos nimiä kertyy tarpeeksi paperille, on seurajohto näyttänyt vihreää valoa MetroStarsin paluulle futsal-sarjoihin.

Harjoittelu tapahtuu Pohjankartanon koulun liikuntasalissa perjantaisin ja sunnuntaisin. Ovet ovat harjoituksiin avoinna.

Sarjakausi alkaa marraskuussa ja kestää helmikuuhun.