UUDEN TILANTEEN EDESSÄ

7.7.2012

FC OPA:n kauden jatkonäkymät ovat muuttuneet. Ison viikon alku ei sujunutkaan kuin Strömsössä konsanaan ja tuloksena oli tappio Tervareille. Sarjataulukossa tämä tarkoitti nousutavoitteen karkaamista kauaksi ja nyt sen toteutuminen vaatii paljon - pisteitä, apuja ja onnekkaita sattumia.

Kuten viime ottelun raportissakin mainittiin, FC OPA nousi vuonna 2007 samasta sarjasta ylemmäksi viiden tappion ja kourallisen tasapelejä saattelemana. Otteluita oli silloin yksi vähemmän ja joukkueita enemmän, joten tällä kaudella keskinäisten pelien merkitys on suurempi. Siltikään kaikki valttikortit eivät ole enää omissa käsissä.

Pisteiden ja kadonneen pelivireen metsästys jatkuu huomenna, kun FC OPA kohtaa FC Muurolan. Ottelu alkaa yksinäisellä Heinäpään 4-nurmella klo 14:00.

Päivä on otollinen jalkapallon seuraamiseen, sillä Heinäpäässä ei ole huomenna yhtään muuta tapahtumaa - ei pelin peliä eikä edes harjoituksia. Toivottavasti sääkartalla olevat sadepilvet pysyvät parin tunnin ajan poissa Oulun taivaalta.

Vastustajan tilanne on mielenkiintoinen. Vain kolme pistettä sarjassa kerännyt FC Muurola panostaa täysillä uuteen Suomen Regions' Cupiin ja pelaa tänään Jyväskylässä BET:iä vastaan. Kilpailuun osallistuu nimellisesti kakkosjoukkue, mutta suurin osa pelaajista ovat samoja, jotka kuuluvat edustusjoukkueeseen.

Minkälainen lienee siis rovaniemeläisten energiatilanne? Se on mielenkiintoinen kysymys varsinkin, kun viikonlopuksi on luvattu lämpimiä olosuhteita. FC Muurolan ryhmässä on nähty pitkin alkukautta RoPS:n B-poikien pelaajia, jotka nytkin saattavat täydentää energiavarastoaan tyhjemmäksi hikoillutta ryhmää.

FC OPA on paininut huonon pelivireen lisäksi loukkaantumisten ja sairastumisten kanssa. Viime pelistäkin oli puolenkymmentä saranapelaajaa pois erilaisten vaivojen ja pelikieltojen takia. Lopuille jääkin tehtäväksi taistella seuran kunnian puolesta.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

12.05.2012 Kolmonen FC Muurola - FC OPA 2-4 (2-0)