FC OPA JA OPS-JUNIORIT VASTAKKAIN

6.6.2012

Tunteiden räiskettä on takuuvarmasti luvassa, kun FC OPA pelaa tämän kauden ensimmäisen ruohopelinsä isännöimällä OPS-junioreita. Ottelu alkaa Heinäpää 4:lla huomenna klo 18:00.

Seurojen penkin päistä löytyy roppakaupalla tunnetta: Toisella puolella on brasilialaista tempperamenttiä karaistuna suomalaisella arktisuudella sekä toisella puolella henkeen ja vereen monissa liemissä keitetty jalkapallomies, jonka kyky luoda henkeä ja voitontahtoa luotsaamiinsa joukkueisiin on lähes ilmiömäinen.

Näistä asetelmista muodostuu torstai-illan keitos, jota kannattaa tulla seuraamaan pelkästään jo siksi, että FC OPA:n seuraava kotiottelu on vasta heinäkuussa. Molemmat seurat asettivat talvella myös tavoitteeksi nousun Kakkoseen, joten ankaraa taistelua pisteistä on luvassa. Sen verran karussa Kolmosta johtava FC Kemi on, että kummallekin voitto maistuu.

Nousutavoitteisiin nähden sekä FC OPA:n että OPS-juniorien kone on alkukaudesta puskenut taivaalle karstan polttamia mustia pilviä.

FC OPA on menettänyt kuuden kierroksen jälkeen seitsemän pistettä kahden tasapelin ja yhden tappion myötä. Ainoa häviö korpesi syvältä, sillä ottelu Herculesta vastaan oli hyvin hallussa, mutta maalinteko ei ole vielä viime kauden kaltaiseen ilotulitukseen yltänyt. Onneksi pientä jännityksen kutinaa jo lähtöhetkillä aiheuttanut Kajaanin reissu kääntyi voitoksi viime sunnuntaina.

OPS-juniorien alkukausi on sujunut pääasiassa kuin valojen napsuttelu päälle ja pois. Voittoa on seurannut aina tappio. FC Kemille hävittyä ottelua seurasi voitto FC Muurolasta. Kaava on toistunut paitsi kahdella ensimmäisellä kierroksella, jolloin OPS-juniorit voitti KajHa:n ja pelasi Tervarien kanssa tasan ennen ensimmäistä tappiota.

Sarjassa FC OPA on kolmantena ja OPS-juniorit neljäntenä. Joukkueiden välinen ero on yksi piste. Isoin ulkonäköero syntyy maalisuhteesta. OPS-juniorit on tehnyt huomattavasti enemmän maaleja (16 vs. 10), mutta on myös päästänyt niitä suhteessa vielä enemmän (13 vs. 5).

FC OPA esittelee kotiyleisölleen neljä uutta pelimiestä, jotka kaikki ovat olleet jo kokoonpanossa ja saaneet yhtä lukuunottamatta minuutteja. Viime kaudelta tuttu Tuiran pikajuna Jarno Tenkula on hiljalleen kuntoutunut ja pääsi vaihdosta irti Kajaanissa. Aloituksessa esiintyi OLS:ssa aikoinaan Kakkosta pelannut Matias Karioja, joka pelaa FC OPA:ssa kesälomansa aikana. Karioja palaa takaisin Yhdysvaltoihin elokuussa.

Patrice Ollo N'Doumba on ollut jo kahdesti kentällä, mutta huominen tulee olemaan ensimmäinen kerta kotiottelussa. Näin, jos KuPS:sta tulleen ja nykyisin opiskelijan tittelillä liikkuvan kamerunilaisen leikattu polvi toipuu tekonurmien rasituksista.

Neljäs pelaaja on Tervarien junioriorganisaatiosta tullut Ossi N'Kansi. Hän oli viikonloppuna Kajaanissa mukana, mutta jäi vielä ilman peliminuutteja.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

05.02.2011 Turnaus OPS-jun - FC OPA 2-1 (1-1)
24.05.2011 Kolmonen OPS-jun - FC OPA 2-3 (2-0)
28.07.2011 Kolmonen FC OPA - OPS-jun 2-1 (1-1)