HERCULES JÄI JALKOIHIN

24.3.2012

Justus Tiiro osui taas.
Säpinää vieraiden maalilla.
Pelaajavalmentaja Jeferson Pires hyppäsi vaihteeksi radalle. Vieressä tarkkailee Sampo Saukkonen.
Jussi Seppä piti nollan.

FC OPA - JS Hercules 5-0 (4-0): Raportti, tilastot, kuvat.

FC OPA:n kauden toiseen harjoitusotteluun varavastustajaksi saatu JS Hercules ei kyennyt laittamaan kapuloita kotijoukkueen rattaisiin. Voitto kirjattiin FC OPA:lle luvuin 5–0 (4-0).

Pelin alku näytti heti, missä mennään. Yhden helpohkon pallonmenetyksen jälkeen peli vyöryi vastustamattomasti JS Herculeksen kenttäpuoliskolle ja viidennellä minuutilla Justus Tiiro pääsi viimeistelemään avausmaalin. Jatkoa seurasi 12. minuutilla, kun kulmapotkun jälkitilanteessa pallo pomppi aikansa päätyen lopulta Juho Sipilälle. Hän sijoitti rauhallisesti pallon ruuhkan ohi oikeaan alakulmaan.

Peli oli käytännössä ohi 20. minuutilla, kun hanakasti laukoneen Teemu Pähtilän keskitys meni topparin pään kautta maaliin.

Suurin into katosi viimeistään puolen tunnin kohdalla, kun Sipilän lisäksi toinen puolustaja, Ilja Remes, pääsi tekemään uransa ensimmäisen maalin FC OPA:n sinisessä paidassa.

Toinen puoliaika oli selkeää FC OPA:n hallintaa, mutta turhan moni tilanne päättyi paitsioon tai laukaukseen ohi maalin. Teemu Pähtilän uurastus palkittiin lopulta 82. minuutilla, kun Johannes Väisänen vapautti hienolla syötöllä Teemun maalin tekoon.

FC OPA:n peli oli selkeästi parempaa kuin ensimmäisessä harjoitusottelussa. On toki muistettava, että loppulukemat eivät vastaa joukkueiden lopullisia voimasuhteita sarjan alkaessa, sillä kummaltakin puuttui kokoonpanosta pelaajia, jotka tuovat oman värinsä kentälle. Nähdyn perusteella FC OPA:n peli oli kuitenkin valmiimpaa. Pallo liikkui nopeammin ja erityisesti syöttötarkkuus oli parempaa.

Seuraavan kerran FC OPA astuu peliasu päällä estradille 1. huhtikuuta klo 16.15 vastassaan Ajax Sarkkiranta. Kyseessä on oikea ottelu eikä suinkaan aprillipila.

Kuvat: (C) 2012, Kari Väre.

TILASTOT

La 24.03.2012, Heinäpään tn