FC OPA OTTAA VOIMAMIEHISTÄ MITTAA

23.3.2012

Kauden toinen harjoitusottelu heittää vastakkain kaksi paikallisvastustajaa, FC OPA:n ja JS Herculeksen. Ottelu pelataan Heinäpään tekonurmella huomenna klo 14:15 alkaen.

Alun perin vastustajana oli FC Muurola, mutta rovaniemeläiset kokivat huiliviikonlopun tarpeelliseksi cup-rasitusten ja muutamien loukkaantumisten vuoksi. Lennosta napattuna pelikaveriksi löytyi JS Hercules.

FC OPA:n ensimmäinen harjoitusottelu antoi viitekehyksiä tulevaa varten. KajHa:n vierailu Oulussa jätti toivomisen varaa syöttötarkkuudessa, puolustuksen työskentelyvarmuudessa ja hyökkäyspelissä. Tilanne on kuitenkin huomattavasti positiivisempi kuin vuosi sitten, jolloin joukkue oli hädin tuskin ollut kuukautta treenikentillä.

FC OPA:n ottelutuntuman puute on silmiinpistävä. Harjoitusotteluita on kertynyt vasta yksi, kun tänä vuonna seuralle ei annettu mahdollisuutta turnauksen järjestämiseksi. Hercules sen sijaan on jo pelannut neljä ottelua ja on sillä saralla valmiimpi ryhmä. Onkin mielenkiintoista nähdä, millaiset asetelmat huomisessa pelissä on.

Kaiken kaikkiaan kulisseissa supsutellaan Herculeksen pitemmän tähtäimen suunnitelmista. Seuran taustavaikuttajat ovat satsaamassa ja kehittämässä toimintaa siten, että onnistuessaan Herculeksen voi odottaa nousevan uudeksi voimatekijäksi Oulun edustusjalkapallossa.

AIKAISEMMAT OTTELUT

17.12.2005 Harjoitus FC OPA - JS Hercules 4-6 (2-4)
20.06.2006 Nelonen A FC OPA - JS Hercules 4-1 (1-0)
05.09.2006 Nelonen A JS Hercules - FC OPA 0-4 (0-0)