KAJHA VEI SEKAVAN HARJOITUSPELIN

18.3.2012

Sampo Saukkonen ja Mikko Sarkkinen tekevät tyhjäksi KajHa:n hyökkäyksen.
Teemu Pähtilällä säännöistä poikkeava pysäytyskeino.
Seuraikoni Joonas Vaattovaara palasi FC OPA:n paitaan.
Justus Tiiro onnistui debyytissään.

FC OPA - KajHa 1-2 (0-1): Raportti, tilastot, kuvat.

FC OPA ja KajHa kohtasivat harjoituspelikauden avauksessa Heinäpään keväisen aurinkoisella tekonurmella. Onneksi ottelu oli vasta ensimmäinen laatuaan, sillä tehtävää työtä vielä jäljellä olevalle harjoituskaudelle riittää. Sen verran sekavaa kummankin joukkueen suorittaminen oli.

KajHa vei ottelussa voiton maalein 2-1 (1-0).

Voitto oli ansaittu. Ilman ensimmäistäkään vaihtopelaajaa Ouluun tullut KajHa loi paremmat maalipaikat, joista moni syntyi FC OPA:n puolustuksen ajatuskatkojen seurauksena. Myös harhasyöttöjen määrä oli luvattoman korkea.

Ottelu oli läpi puolitoistatuntisen harjoituspeliksi melko kiihkeä. Muutama kortti tuomarilta olisi auttanut keskittymään molemmin puolin itse asiaan, mutta tällä kertaa kaksi viidestä keltaisesta nousi suunsoitosta eikä kovasta pelistä.

Toinen suunsoittokorteista johti Teemu Pähtilän ulosajoon, minkä jälkeen FC OPA pelasi kentien parasta peliään koko ottelun aikana. Maalipaikoille asti hallinta ei kuitenkaan riittänyt.

FC OPA:n ainokaisen viimeisteli nuori Justus Tiiro, joka teki ensiesiintymisensä seuran paidassa. Tiiro toimitti pallon KajHa:n verkkoon kulmapotkun jälkeen syntyneestä maalinedusruuhkasta heti toisen puoliajan alkajaisiksi. Rami Ahonen ja Jere Kyllönen osuivat KajHa:lle.

Voittomaali syntyi rangaistuspotkusta, kun Sampo Saukkonen oli kaatanut KajHa:n hyökkääjän nippa nappa viivan väärällä puolella.

FC OPA jatkaa harjoitusotteluitaan viikon kuluttua. Ouluun saapuu vieraaksi FC Muurola, joka palasi täksi kaudeksi Kolmoseen. FC OPA kohtaa KajHa:n vielä uudelleen kenraaliharjoituksessa 21. huhtikuuta.

Kuvat: (C) 2012, Kari Väre.

TILASTOT

Su 18.03.2012, Heinäpään tn
Harjoitusottelu

FC OPA - KajHa