VITAO ON VUODEN PELAAJA

5.12.2011

Palkitut ryhmäkuvassa.
Juhlaväki.

FC OPA:n perinteistä, kauden päättävää seurajuhlaa vietettiin jälleen Rauhalassa. Tällä kertaa juhlijat kokoontuivat aiemmasta poiketen Rauhalan yläkertaan, jonka kokous- ja juhlatilaan vajaa kolmisenkymmentä osanottajaa mahtuivat nauttimaan perinteisestä ohjelmasta: katsauksesta menneeseen ja tulevaan, palkintojenjaosta, valokuvista ja kakkukahveista.

Palkintorohmuna toimi brassivahvistus Vitao, joka pokkasi kolme palkintoa. Hänet valittiin kauden parhaaksi keskikenttäpelaajaksi eli Vuoden Rakentajaksi ja samalla sai Syöttäjän tittelin yhdeksällä maaliin johtaneella syötöllä.

Joukkue äänesti Vitaon arvokkaimman palkinnon saajaksi eli Vuoden Pelaajaksi. Äänestys oli tiukempi kuin koskaan aikaisemmin edustusjoukkueen historiassa. Neljän pelaajan ryhmä erottui selvästi muista ja 24 ääntä saanut Vitao voitti toiseksi tulleen Gezim Gashin yhdellä äänellä. 16 äänestäneestä pelaajasta 11 oli raapustanut Vitaon nimen paperiinsa. Ykkössijat menivät kärkikaksikon kesken tasan 5-5.

Gashi saa lohtua äänestystappiolle Vuoden Puolustajan palkinnosta. Gashi oli kesällä FC OPA:n avainhahmoja ja ainakin kotiotteluissa putosi usein palkittavien joukosta, kun joku - yleensä Joonas Sohlo - meni tekemään hattutempun ja kahmaisi parhaan pelaajan palkinnon itselleen. Sohlo uusikin seuran maalikuninkuuden 15 osumallaan.

Erityismaininnan eli Vuoden Jokeri -palkinnon sai Aleksi Kangas, jota palkintoraati kehui pelillisistä otteistaan ja henkisestä johtajuudestaan. Kankaan lopullisesti palkinnoille nosti kuitenkin se, että hän oli seuran uusista jäsenistä ainoa, joka pysyi uskollisesti matkassa viime talven vaikeina aikoina.

Vuoden Aktiivisin oli Joonas Pekkala, jonka osallistumisprosentti kauden tapahtumissa nousi huikeaan 97,7:ään. Taistelijana palkittiin Mikko Rantala ja kehittyneimpänä pelaajana Olli-Pekka Oja.

Vuoden Futsal-pelaajan tittelin jaettiin tasaisuuden vuoksi lähinnä pistepörssiin liittyvillä ansioilla. Edustusjoukkueen tittelin pokkasi Juha-Matti Huovinen ja MetroStarsin Petri Siltala.

RetroStarsin vuoden pelaaja oli Kari Väre, jonka ansioiksi luettiin itsensä laittaminen likoon jo yli kuusikymppisenä, osallistuminen kaikkiin otteluihin ja nousihan esille myös viime kauden komein maali, joka valitettavasti meni omiin. Sama pokaali toimi lisäksi eräänlaisena välietapin elämäntyöpalkintona pyyteetöntä huoltajan ja valokuvaajan työtä tekevälle Väreelle. Nytkin juhlan kuvakavalkadissa pyöri melkein 700 valokuvaa kuluneen vuoden tapahtumista.

PALKITUT 2011

Vuoden PelaajaVitor Rodrigues de Almeida
24 ääntä
Vuoden PuolustajaGezim Gashi