MAANANTAINA MID-SEASONIN HARJOITUSOTTELU

20.11.2011

Uusi viikko alkaa futsalin harjoitusottelulla. FC OPA kohtaa vierasjoukkueena Kakkosessa pelaavan Ajax Sarkkirannan Oulunsalon palloiluhallissa klo 18:00 alkavassa ottelussa.

Koska piirisarjoissa varsinainen kilpailukausi on lyhyt ja katkonainen, tulee ns. mid-seasonin harjoitusottelu mukavaan saumaan. Nelosen avausturnaus oli viikko sitten ja seuraavaan on aikaa kaksi viikkoa, joten FC OPA ehtii viimeistellä pelikuvioitaan vielä tämän ottelun sekä kahden harjoituksen voimin.

Näiden tapahtumien jälkeen futsal-kauden avauspuolikas päättyykin ja FC OPA jää joululomalle. Seuraava turnaus, jossa pelataan vain yksi ottelu, on vasta loppiaisena ja siitäkin pelistä FC OPA on vastustajansa OuJK:n kanssa keskustellut alustavasti siirtämisestä juhlapyhän vuoksi.

Ajax Sarkkirannan kohtaaminen tyydyttää myös uteliaisuutta siitä, missä lähes kaksi kuukautta yhteiseloa viettäneen joukkueen taso kulkee. FC OPA on kohdannut jo aiemmin kaksi Kakkosessa pelaavaa seuraa häviämällä cupissa AS Moonille 1-5 ja harjoitusottelussa OTP:lle 2-6. Näiden otteluiden jälkeen peli on parantunut huomattavasti.

Edellisten kohtaamisten vähämaalisuutta tuskin kannattaa odottaa, sillä peliareenana toimivan Oulunsalon hallin kenttä on huomattavasti pienempi kuin Urheilutalon tai Nallisportin, joissa edelliset ottelut pelattiin.

Pieni kenttä luo aina mahdollisuuden useampiin maalitilanteisiin, mutta toisaalta tila on vähissä ja vastustaja entistä nopeammin iholla. Oulunsalon kenttä on myös sumppupuolustusta harrastavan joukkueen unelma-areena. Ajax Sarkkiranta tiedetään kuitenkin pelaavaksi vastustajaksi, joten puolustusmuuria lienee turha odottaa.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

ei kohtaamisia