AS MOON PUDOTTI FC OPA:N CUPISTA

2.10.2011

Jussi Seppä piti FC OPA:aa pystyssä.
Juho Sassi (edessä) ja Janne Yrjönheikki (takana) juonivat FC OPA:n ainoan maalin.
Johannes Väisänen pinkaisee karkuun.
Mikko Rantala seuraa Miikka Reijosen OPA-debyyttiä.

FC OPA - AS Moon 1-5 (0-3): Raportti, tilastot, kuvat.

FC OPA:n kautta aikain ensimmäinen cup-tie futsalissa katkesi avausotteluun. Kakkosessa pelaava raahelainen AS Moon kävi hakemassa Urheilutalon parketilta voiton ja matkaa toiselle kierrokselle isännöimään Ajax Sarkkirantaa maalein 5-1 (3-0).

Ottelun alusta lähtien voimasuhteiden jako oli selvä. AS Moon hyökkäsi kokemuksensa turvin ja FC OPA puolusti asemiaan. Välähdyksittäin FC OPA pääsi pelaamaan omaakin peliänsä, mutta rintama pysähtyi viimeistään kolmen neljänneksen jälkeen eikä kunnollisille vetopaikoille päästy.

Puolustusmuuri sai kerralla ison reiän kylkeensä vasta ottelun 12. minuutilla, jolloin AS Moon iski 42 sekunnissa kolme maalia. Selkäranka katkesi käytännössä siihen ja ottelu ratkesi lopulta, kun FC OPA ei vieläkään päässyt kunnolla ahdistelemaan AS Moonin maalia. Isäntien ainokaisen viimeisteli Juho Sassi, kun toinen puoliaika lähenteli puoltaväliä.

FC OPA:n valmentaja Kari Lindgren tunnusti rehdisti omiensa tappion.

"Ei ole seliteltävää. Vastustaja oli parempi joukkue."

"Ainakin tänään", Lindgren muisti velmuillen korjata.

Päävalmentajalle jää lausuntojensa lisäksi vielä korjattavaa itse pelissä. FC OPA sortui tässäkin ottelussa samaan mihin niin monesti aiemminkin. Lajiin vihkiytymättömät pelaajat pelasivat enemmän jalkapallon kuin futsalin tyylillä. AS Moonista huomasi heti sekä sarjatason että kokemuksen tuoman vahvuuden.

"Pojat pelasivat futista. Pallottoman pelaajan liike oli puutteellista, mutta nämä kaikki korjaantuvat, kun päästään treenaamaan ja pelaamaan pari harjoituspeliä", Lindgren lupasi kahden harjoituskerran ja cup-ottelun jälkeen.

Puhtaimmat paperit niin palkintoraadilta kuin valmentajalta sai maalivahti Jussi Seppä, joka torjui monta pahaa paikkaa.

Lindgren jäi kaipaamaan Futsal-liigassakin esiintynyttä Jeferson Piresiä, joka joutui tunnustamaan vihoittelevan etureiden kivun kovemmaksi kuin omat pelihalut.

"Pires olisi tuonut kokemuksellaan toiseen kentälliseen rauhallisuutta. Nyt kokemattomille nuorille pelaajille tuli liikaa jalkapallomaisia pystysyöttöjä, jotka sitten katkesivat ensimmäiseen mieheen."

Kaiken kaikkiaan cup-ottelu oli positiivinen kokemus, vaikka jatkopaikka valuikin käsistä, ja vaikka otteluun lähdettiin tosissaan voittoa hakemaan, palveli se tuloksesta riippumatta enemmän tarkoitustaan eli toimi hyvänä harjoitusotteluna kauteen valmistautuessa.

Historiaa kirjattiin myös katsomon puolella. FC OPA:n uudeksi futsal-otteluiden yleisöennätykseksi kirjataan nyt läsnä olleet 21 katsojaa. Olihan kyseessä seurahistorian ensimmäinen yksittäinen futsal-ottelu, joten ennätyksen syntyminen lukemalla kuin lukemalla oli varmaa.

Kuvat: (C) 2011, Kari Väre.

TILASTOT

Su 02.10.2011, Urheilutalo
Suomen Cup, 1.krs

FC OPA - AS Moon