SYYSKIERROS POTKAISTAAN KÄYNTIIN

22.7.2011

Kolmosen syyskierros käynnistyy. Sarjan toinen puolikas alkaa FC OPA:n osalta kotiottelulla, jonka vastustajaksi saapuu FC-88 Kemistä. Liikuntaviraston kenttäasettelija ei ole taaskaan ollut suosiollinen FC OPA:n suuntaan, sillä ottelu alkaa Heinäpään nurmella jo klo 12:00.

Lämmintä on taas kerran pelipäiväksi luvassa. Sääennuste povaa lämpötilaksi jo puolen päivän aikaan kaikkea 25:n ja 30:n väliltä. Toinen tuttu elementti on sääennusteessa myös läsnä eli vesi. FC OPA:n peleissä on satanut vähän turhankin usein tällä kaudella. Nyt ennustekartassa häirikkönä on salaman kuva, joka lupailee ehkä rajuiksikin äityviä ukkosia.

Ottelussa ovat vastakkain joukkueet, jolle kummallekin täysi pistepotti on tervetullut. Kevätkauden sarjakakkosena päättänyt FC OPA hamuaa pistepussiin täytettä pysyäkseen nousukamppailussa mukana. Pullat ovat toki hyvin uunissa siinä mielessä, että FC OPA johtaa tällä hetkellä lohkokakkosten - joista paras pääsee myös karsimaan - laumaa.

FC-88:lla tilanne on toisenlainen. Viime kaudella Nelosen Lapin lohkossa toiseksi tullut ja sarjapaikan siirron kautta Kolmoseen päässyt seura kamppailee paikastaan. Se on ajautunut putoamiskurimukseen, vaikka kemiläisseura onkin ainoana onnistunut lyömään kapuloita AC Kajaanin rattaisiin.

FC-88 on saalistanut kahdeksan pistettä pelaamistaan otteluista. Se riittää kolmanneksi viimeiseen sijaan juuri putoamisviivan yläpuolella. Spartakiin on matkaa vain kaksi pistettä, joten vastustaja tuskin lepsuilemaan Ouluun saakka tulee.

FC-88:n miehistö koostuu rautaisesta annoksesta peruskemiläisiä pelaajia ja harva nimistä on oululaiselle yleisölle kovin tuttu. Maalipörssin puolelta voi poimia Tuomo Salmelan, joka on tehnyt jo yhtä paljon osumia kuin FC OPA:n Joonas Sohlokin - viisi.

Mielenkiintoisinta lienee nähdä, kuinka paljon farmipelaajia joukkueiden riveissä vilisee. FC OPA on AC Oulun kanssa kimpassa ja FC-88:n kumppanina on PS Kemi. AC Oululla ei ole ottelua viikonloppuna, mutta PS Kemi pelaa JIPPO:a vastaan eli on todennäköisempää, että farmiapuja on kotiryhmässä kuin vieraiden joukossa.

FC OPA saa otteluun myös uuden pelaajan armeijaan lähteneiden tilalle. OLS:n B-poikien kolmosjoukkuetta alkukauden edustanut Ibrahim Bamba vaihtaa FC OPA:n paitaan.

AIKAISEMMAT OTTELUT

06.05.2011KolmonenFC-88 - FC OPA1-4 (0-2)