LISÄÄ KAJAANILAISVIERAITA HEINÄPÄÄSSÄ

9.4.2011

Kajaanilaisvieraiden sarja jatkuu Heinäpään tekonurmella huomenna klo 12:15 alkavassa harjoitusottelussa. Tällä kertaa vieraana on Kajaanin Haka, jonka kanssa FC OPA pelasi samaa sarjaa myös viime kaudella.

KajHa:n hissiliike ei päättynyt viime vuonna. Seura ei pystynyt säilyttämään taaskaan paikkaansa Kakkosessa, vaan lähti ranskalaisen visiitin siivittämänä vauhdinottoon Kolmosesta. Sama kohtalo oli FC OPA:lla kolmen Kakkosessa vietetyn vuoden jälkeen.

Nyt Kainuusta kantautuneet uutiset kertovat KajHa:n rakentavan maltilla uutta ryhmää, joka tukeutuisi entistä enemmän kotimaisiin voimiin. Seuran edustusjoukkueen pelaajatilanteesta onkin kuulunut vähänlaisesti uutisia samalla, kun naapuri AC Kajaani on laittanut taas kerran tuulemaan.

Yksi tuttu nimi KajHa:n riveistä kuitenkin löytyy. FC OPA:n puolustuksessa viime kaudella pelannut Niko Junkkari on edustanut talven otteluissa Hakaa. KajHa:lla on myös uutta tervetullutta verta valmennuksessa, kun se sai tamperelaisen Teppo Välimäen - tv-toimittajanakin tutun - pääpiiskurikseen.

FC OPA haluaa päällimmäisenä jatkaa uuden pelaajiston sisäänajoa ja pelitavan opiskelua, mutta ennen kaikkea kuitata myös joitakin viime kautisia kalavelkoja. Neljästä kohtaamisesta FC OPA:lle jäi vain yksi tasapeli käteen.

Takaraivossa kolkuttavat mm. pronssiotteluun vienyt Hyväntekeväisyysturnauksen tappio, viiden maalin selkäsauna harjoitusottelussa Kajaanissa ja päällimmäisenä sarjassa kärsitty sysimusta 1-4 -kotitappio, joka käytännössä aloitti FC OPA:n putoamiseen johtaneen lopullisen alamäen.

AIKAISEMMAT OTTELUT

04.02.2007HarjoitusKajHa - FC OPA1-0 (0-0)
24.01.2009HarjoitusFC OPA - KajHa1-0 (1-0)
28.03.2009HarjoitusFC OPA - KajHa7-0 (3-0)