TEHOTTOMUUS VAIVASI

2.4.2011

Maali auki, haaveeksi jää.
Gezim Gashi osoittautui oivaksi pelimieheksi.
Arttu Pehkonen pelasi varman ottelun.
Adrian Rizvani seuraa käsipalloilua.

FC OPA - Spartak 0-2 (0-2): Raportti, tilastot, kuvat.

Helpot virheet + tehottomuus = kahden maalin tappio. Siinä oli kolean lauantaialkuillan matemaattinen kaava, kun FC OPA hävisi harjoitusottelun Kajaanin Spartakille maalein 0-2 (0-2).

Tappiosta ja kahdesta kardinaalimunauksesta huolimatta FC OPA:n parasta antia oli puolustuspelaaminen. Spartakin tilanteet olivat vähissä ja kajaanilaisvieras rankaisikin armotta kotijoukkueen virheistä ensimmäisellä puoliajalla.

FC OPA:n parhaat maalintekopaikat olivat kauden ensimmäisen jalkapallo-ottelun pelanneella Dritan Stafsulalla ja nuorella Joonas Pekkalalla, joka oli nollasarakkeen epäonninen ilmentymä. Pekkalalla oli ottelussa neljä ns. tuhannen taalan paikkaa eikä onni tänään suosinut rohkeaa edes kolmen metrin päässä maalista.

FC OPA:n maalia vartioi ennakkotiedoista poiketen Tervarien B-junioreilta lainaksi saatu Juha Ruotsalainen. Hän esiintyi tiukassa paikassa miehen ottein eikä voinut takaiskuille mitään. Varsinkin toinen maaleista, Jarkko Pekkarisen reilusta parista kympistä yläriman alle vetämä kuti, oli täysin mahdoton torjuttavissa.

FC OPA:n neljän maalivahdin katraasta kaikki oli harvinaisesti estynyt osallistumaan. Jarkko Fiskaria kiusasi työnantaja työvuorolla, Juha-Matti Savolainen oli sairastunut vatsatautiin, Mikko Sarkkiselle oli noussut yön aikana kuume ja Jussi Seppä oli matkoilla.

FC OPA:n valmentaja Jeferson Pires ei murehtinut tappiota ja jakeli kiitosta puolustuspään pelaajille.

"Puolustuslinja pelasi hienon pelin. Se teki, mitä oli sovittu, vaikka oli kymmenen kertaa enemmän hommia kuin tavallisesti."

"Pakka oli meillä sekaisin ja vastustaja oli voimakkaampi. Meidän on saatava pallo liikkeelle nopeammin", Pires luetteli FC OPA:n heikkoja kohtia.

Tässä ottelussa parhaiten selvisivät maalivahti Ruotsalainen, oikeana puolustajana pelannut Arttu Pehkonen ja ensimmäisen puoliajan vastakkaisella puolella vasempana pakkina esiintynyt Gezim Gashi.

FC OPA saa kainuulaismaistiaisia myös ensi viikonloppuna. Silloin on vuorossa tämän harjoituskauden viimeinen kotiottelu. Vieraaksi saapuu Kajaanin Haka.

Kuvat: (C) 2011, Kari Väre

TILASTOT