PIRES OTTAA VALMENNUSVASTUUN

28.2.2011

FC OPA saa brassivalmentajan. Luotsin puikot käteensä ottaa suomalaistunut brassipalloilija Jeferson Pires, koko nimeltään Jeferson Luiz Pires da Silva. Sopimuksessa on kahden viikon siirtymäaika, jonka aikana seura ja valmentaja kartoittavat vaikeaa pelaajatilannetta.

Toukokuussa 33 vuotta täyttävä Pires on tuttu hahmo oululaisille. Hän pelasi menestyksellä AC Oulun paidassa neljä kautta Ykkösessä vuosina 2003-2006. Näiltä vuosilta kertyneillä tilastomerkinnöillä Pires on edelleen yksi AC Oulun eniten pelanneita ja kovimpia maalitykkejä.

Pires ehti edustaa pelaajaurallaan myös FC OPA:aa, kun seura kilpaili toissa kaudella OPS-jp:n kanssa noususta Ykköseen. RoPS:sta kesken kesän tullut Pires pelasi kauden loppuun FC OPA:ssa. Veikkausliigaa hän on pelannut RoPS:n lisäksi myös FC Jazzissa.

Valmennuspestin myötä Piresin pelaajaura saanee päätöksen. FC OPA:n ja pelaajan välinen sopimus mahdollistaa kuitenkin hyppäämisen myös pelikentän puolelle, mikäli tilanne niin vaatii. Jos kahden viikon siirtymäaika ei tuota Piresille valmennustehtävää FC OPA:ssa, hän jatkaa pelaajauraansa.

FC OPA jatkaa tällä kaudella linjauksensa mukaisesti ja pyrkii tarjoamaan pelipaikkaa nuorille tulevaisuuden lupauksille. Tavoitteena on tarjota laadukkaita harjoituksia sekä jalkapalloilullisesti mielekäs kasvu- ja kilpailuympäristö.

Mahdollisimman nopea paluu Kakkoseen on toivottavaa, mutta lopulliset kilpailulliset tavoitteet asetetaan maltillisesti tiedostaen karsintaotteluiden tuomat haasteet tämän kauden nousutaisteluissa.

FC OPA:ssa on tulossa myös hallinnollisia muutoksia, joista tiedotetaan myöhemmin.