HAUPA KIRKASTI HOPEAN KULLAKSI

6.2.2011

Sami Kuronen ja Arttu Pehkonen taistelevat.
Antti Pulkkisen hyökkäys päättyy syöksyyn.
Justus Tiiro avasi maalitilinsä FC OPA:n riveissä.
Tiukkaa vääntöä OLS:n ja OPS-juniorien ottelussa.
Lauri Rönkkö kaataa Ilari Nikulan ja joutuu ajetuksi ulos.
HauPa:n hillittyä juhlintaa.

FC OPA:n järjestämä Hyväntekeväisyysturnaus Kontti 2011 sai uuden mestarin. Toista kertaa turnauksessa mukana ollut HauPa kirkasti viime vuotisen hopeatilansa mestaruudeksi.

Voitto varmistui turnauksen päätöskamppailussa, jossa HauPa löi kahden ulosajon myötä alakynteen jääneen TP-47:n maalein 1-0 (0-0). HauPa:lle olisi riittänyt mestaruuden varmistamiseen myös tasapelikin, sillä torniolaiset olivat menettäneet etunsa häviämällä yllättäen FC OPA:lle maalein 0-3 (0-1).

Siinä missä TP-47:n käyrä oli toisena turnauspäivänä laskeva, oli HauPa:lle se nouseva. Selitystä voi hakea kokoonpanosta, josta lauantaina HauPa:lta puuttuivat mm. tuoreet hankinnat Antti Pulkkinen, Ari Makowski ja Juho Keskinen sekä viime kauden paras maalintekijä Toni Tuominen.

Nelikosta kaksi ensin mainittua puki paidan päälleen toisena turnauspäivänä ja se näkyi heti HauPa:n pelaamisessa. HauPa ryösti edun yllätystappion kärsineeltä Torniolta itselleen murskaamalla surutta OPS-juniorit maalein 5-0 (3-0) - isot lukemat ottaen huomioon tunnin mittaisen peliajan.

Kenties valmiinta peliä turnauksessa esitti OLS:n A-poikien joukkue, jonka hyvin rasvattu kone ihastutti turnausyleisöä kahden voiton edestä. OLS voitti aamupelissä uinuneen FC OPA:n 3-0 (3-0) ja enemmän junioripitoisella ryhmällä keskinäiseen otteluun tulleen OPS-juniorit 4-2 (3-1).

Vaikka OLS:n riveissä esiintyi liigastatustakin omaavia pelimiehiä, olivat pojat poikia miesten peleissä. Siitä tuloksena lauantain tappiot sekä HauPa:lle että TP-47:lle, mikä tarkoitti keskinäisten otteluiden vertailuissa jäämistä pronssitilalle. Viikonlopun esityksillä OLS:lle voi kuitenkin povata hyvää kautta A-poikien SM-mittelöissä.

FC OPA jätettiin turnauksessa neljänneksi ja OPS-juniorit viidenneksi. FC OPA oli lauantaina kompuroinut OPS-junioreita vastaan, mutta yllätti vaisun HauPa:n iltapäivän ottelussa tasapelin muodossa. Sama kaava toistui myös sunnuntaina. Lähes häpeällisen huono esitys puolustuspäässä johti aamulla tappioon 0-3 (0-3) OLS:aa vastaan, mutta unihiekkojen lähdettyä silmistä oli iso yllätys TP-47:ää vastaan valmis.

FC OPA:n uhkana oli jäädä turnauksen viimeiselle sijalle, jos toiseksi viimeisessä ottelussa OLS ja OPS-juniorit olisivat päätyneet tasapeliin. OLS:n voitettua ottelun nousi se pronssille ja FC OPA putosi edelliskaudesta yhden pykälän alas päin.

Turnauksen maalikuninkuus meni ennätyssuurella maalimäärällä - neljä osumaa - HauPa:n Charles Figholle. Samalla hän siirtyi kaikkien aikojen maalipörssissä kirkkaasti ykköstilalle. OTP:ltä lainassa ollut FC OPA:n Ahro Uuksinen ylsi Fighon ohella ainoana yli yhden maalin ja vei pörssin kakkostilan kahdella maalillaan.

Turnauksen kymmentä ottelua seurasi yhteensä 699 katsojaa, mikä tekee 69 katsojaa ottelua kohden. AC Oulun vetämänä kaksi ensimmäistä turnausta keräsivät ison katsojajoukon, johon ei luonnollisestikaan ylletty, mutta viime vuotinen pohjanoteeraus (56) sentään kääntyi taas nousu-uralle. Kiinnostavin oli OLS:n ja OPS-juniorien välinen ottelu, jota seurasi 123 katsojaa. Myös B-poikien näytösottelu, jossa Tervarit-juniorit voitti OLS:n 3-0, veti yli 100 katsojaa.

Lisää tekstiä, tilastoja ja kuvia turnaussivulta!

Kuvat: (C) 2011, Kari Väre

TULOKSET 6.2.2011

OLS - FC OPA3-0 (3-0)
HauPa - OPS-juniorit5-0 (3-0)