TP-47 JA HAUPA JOHDOSSA

5.2.2011

Jarkko Fiskari nappaa pallon ennen OPS-juniorien hyökkääjiä.
Ex-opalaiset Ilja Remes ja Jussi Fredriksson seuraavat pelikaverien kamppailua.
Justus Tiiro karkaa Mikko Isokankaalta.
Charles Figho johtaa maalipörssiä.

Hyväntekeväisyysturnaus Kontti 2011:n ensimmäinen kilpailupäivä on takana päin. Yölevolle on siirrytty pääosin odotetunlaisessa järjestyksessä, vaikkakin joitakin odottamattomia ottelutuloksia on syntynyt.

Sarjana pelattavaa turnausta johtaa kahden pelikierroksen jälkeen TP-47, jolla on puhdas kuuden pisteen saldo sarakkeessaan. Toinen turnauksen suosikeista HauPa on kakkosena neljässä pisteessä menetettyään avausottelussa johtonsa viime hetkillä FC OPA:aa vastaan.

FC OPA:n puristama 1-1 (0-0) tasapeli on kenties turnauksen kovimpia yllätyksiä, vaikka HauPa antoikin paljon tasoitusta. Sen kokoonpanosta puuttuivat mm. Ari Makowski, Antti Pulkkinen ja Juho Keskinen.

Turnauksen positiivisiin yllättäjiin kuuluvat OLS/A ja OPS-juniorit. OLS piti kahta Kakkosessa pelaavaa joukkuetta lujilla. Se antautui sekä HauPa:lle että TP-47:lle vain maalin erolla. Kumpikin "isoista pojista" sai tehdä tosissaan töitä OLS:n kaatamiseksi, vaikka lopulta pojat osoittautuivat pojiksi ja miehet miehiksi.

Myös OPS-juniorit piti torniolaisvastustajaansa lujilla, mutta aivan voittoon asti Timo Viitasen suojattien myötätuuli ei riittänyt. TP-47:n neljä varoitusta 2-0 (0-0) päättyneessä ottelussa kertoo sen, ettei peli aivan paraatimarssia ollut. OPS-juniorit otti päivän avausottelussa voiton FC OPA:sta 2-1 (1-1).

Jos elämä jatkuu huomenna samaa rataa, päättyy turnaus eräänlaiseen loppuotteluun - kahden kärkijoukkueen kohtaamiseen. Sitä ennen HauPa:n täytyy raivata OPS-juniorit tieltään ja TP-47:n voittaa isäntäseura FC OPA. Mielenkiintoinen kohtaaminen tulee varmasti olemaan myös toiseksi viimeinen kamppailu OPS-juniorien ja OLS:n välillä.

Turnauksen maalipörssiä johtaa Charles Figho, joka teki HauPa:n molemmat maalit. Yhtä hyvin titteli voisi olla jaettu saman seuran Jerome Ogbuefin kanssa. Tämä testillä oleva pelaaja pamautti kahteen otteeseen turnauksessa todella komean kudin, mutta ensin oli tolppa tiellä ja toisen maalivahti nappasi ilmiömäisesti. Tolppakuti tuli FC OPA:aa vastaan ja Juhani Pennanen OLS:n maalissa vastasi avauspäivän komeimmasta paraatipelastuksesta.

Turnauksen yleisömäärät ovat ensimmäisen päivän perusteella olleet positiivisessa kasvusuunnassa. Vaikka AC Oulu -vetoisiin alkuvuosien lukemiin ei tälläkään kertaa ole päästy, on turnausta tähän mennessä käynyt katsomassa keskimäärin huomattavasti enemmän katsojia kuin viime vuonna.

TULOKSET 5.2.2011

OPS-juniorit - FC OPA2-1 (1-1)
OLS - TP-471-2 (0-2)
FC OPA - HauPa1-1 (0-0)