SOHLO PUTSASI PÖYDÄN

30.11.2010

Palkitut yhtä lukuunottamatta yhteiskuvassa.
Kakkukahvit maistuivat juhlaväelle.

FC OPA:n kuudetta seurajuhlaa vietettiin tänään perinteisin menoin Rauhalassa. Juhla oli poikkeuksellisen aikaisin, koska seuran hallituksen nokkamiehet ovat molemmat matkoilla tutuksi tulleen itsenäisyyspäivän aikoihin.

Päättäjäisiä vietettiin myös poikkeuksellisesti arki-iltana, koska pikkujouluvaraukset ovat täyttäneet tilauskirjan viikonloppuisin. Arki-ilta ei kuitenkaan syönyt osanottajamäärää, vaan saattoi jopa käydä toisinkin päin. Juhlapyhä on usein varsinkin perheellisiä estänyt osallistumasta kekkereihin.

Tällä kertaa paikalla oli vajaa kolmisenkymmentä pelaajaa nauttimassa kesän kuvasadosta, parista linjapuheesta, kahvipöydän antimista ja tietenkin palkinnoista.

Illan palkintorohmu oli kolmeen alkuperäiseen OPA-ikoniin kuuluva Joonas Sohlo. Viimeinen seuraa alusta asti edustanut pelaaja kahmaisi kainaloonsa peräti kolme pokaalia. Tosin yhden - parhaan maalintekijän tittelin - Sohlo joutui jakamaan Ari Makowskin kanssa. Maalipörssin jaettu ykköstila irtosi viidellä osumalla. Sohlo palkittiin myös Vuoden Taistelijana ja MetroStarsin Vuoden Futsal-pelaajana.

Palkintopöydän arvokkaimman pokaalin, pelaajien äänestyksellä valitseman Vuoden Pelaajan tittelin, vei Juha-Matti Huovinen. Ennen äänestystä yhtään suosikkia ei ollut, mutta ääntenlaskennan edetessä muodostui kolmen pelaajan selkeä kärkiryhmä. Huovinen keräsi lopulta 36 ääntä ja voitti toiseksi tulleen Juho Keskisen turvallisella marginaalilla.

Aikaisemmin seurahistoriassa palkittujen Huovisen ja Sohlon seuraan liittyi myös Janne Yrjönheikki, jonka 31 tehopistettä siivittivät edustusjoukkueen Vuoden Futsal-pelaajan palkintoon.

Muut pokaalin pokanneet pelaajat olivat uusia kasvoja palkintogalleriassa. Suurinta tyydytystä palkintoraadille tuotti Ilja Remeksen ja Henri Hanhelan muistaminen. Remes harppasi valtavin askelin B-poikien sarjasta suoraan Kakkosen joukkueen avaukseen. Pelaaja on kehittynyt niin pelillisesti kuin henkisestikin ja saanut valtavan määrän itseluottamusta. Remes palkittiin ansiostakin Vuoden Kehittyneimpänä pelaajana.

Hanhela palkittiin Vuoden Jokerina osoitettuaan suurinta mahdollista seurahenkistä sydäntä. Hänen pelit loppuivat lyhyeen polvivamman takia, mutta silti Hanhela kulki aktiivisesti harjoituksissa sekä otteluissa niin kotona kuin vieraissakin auttaen huoltoryhmää ja tukien muita pelaajia.

PALKITUT 2010

Vuoden PelaajaJuha-Matti Huovinen
36 ääntä
Vuoden PuolustajaNiko Junkkari