METRO JA RETRO TÄYDENTÄVÄT FUTSAL-VIIKONLOPUN

13.11.2010

Futsalin superviikonloppu täydentyy huomenna, kun FC OPA:n kaksi muuta futsal-joukkuetta MetroStars ja RetroStars avaavat kautensa Viitosessa. Sarja alkaa heti seuran sisäisellä välienselvittelyllä, kun joukkueet kohtaavat Kempelehallissa klo 10:00. Päivän muita otteluita ovat Paavolan Kisa - MetroStars klo 13:00 ja KajHa - RetroStars klo 14:00.

Viitonen on täysin uusi sarja verrattuna viime kauteen. Täydennysten, luopumisten ja muiden operaatioiden seurauksena jäljelle on jäänyt viisi joukkuetta, jotka pelaavat kaksinkertaisen sarjan.

Seurauksena on ollut myös sekin, että viime kauden sarjasta on jäänyt jäljelle vain RetroStars. MetroStars putosi takaisin Viitoseen kerättyään vain neljä pistettä. Muut kolme joukkuetta ovat uusia yrittäjiä. Paavolan Kisan, AS Moonin ikämiesjoukkueen FC Piuhan ja Kajaanin Hakan muodostamasta triosta viimeksi mainittu lienee sarjan suosikki.

Pitkästä aikaa Kajaanin futsal-kartalle palauttanut KajHa osallistuu sarjaan lähinnä A-junioripitoisella joukkueella.

MetroStars on muuttunut viime kaudesta rutkasti. Joukkueen pudottua muut seurat rohmusivat kerman päältä. Henri Karppinen ja Joonas Vaattovaara palloilevat nyt Kakkosessa OuTa:n riveissä ja Joonas Sohlo siirtyi Kolmoseen OTP:hen, joka peri siirtosopimuksella AC Kasikuutosen sarjapaikan.

Molemmat viime kauden maalivahdit kantavat nyt edustusjoukkueen värejä. Tilalle on tullut Topi Koskinen sekä myös edustuksessa edellisellä kaudella palloillut Matias Hautajärvi.

RetroStars jatkaa pääosin samalla kokoonpanolla. Tosin kiinnostusten perusteella muutama lisänimikin saattaa putkahtaa punapaitaan. Avausturnaus joudutaan kuitenkin vetämään pienellä ringillä, sillä flunssa on riehunut joukkueen jäsenistössä harventaen sitä uhkaavasti.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET / METROSTARS

ei kohtaamisia