PÄÄVALMENTAJAA HAETAAN AVOIMELLA HAULLA

18.10.2010

FC OPA:n johtokunta kokoontui eilen ensimmäistä kertaa käsittelemään uuden kauden kiemuroita. Parituntisen keskustelutuokion aikana lyötiin seuratoiminnan päälinjat lukkoon ja aloitettiin valmentajamarkkinoiden kartoittaminen.

Valmentajan osalta johtokunta päätyi uudenlaiseen kokeiluun Oulun seudulla ja päätti julistaa FC OPA:n päävalmentajan tehtävän avoimesti haettavaksi. Haku alkaa tänään ja päättyy 10. päivä marraskuuta.

FC OPA:n tavoitteena on, että sopivaksi katsotut valmentajakandidaatit voidaan kutsua haastatteluun jo 11. päivä marraskuuta ja neuvottelut saatetaan päätökseen mahdollisimman pikaisesti. Valmentajan nimi tulee olemaan selvillä viimeistään kauden päättäjäisissä, jotka pidettäneen tänä vuonna tuttua itsenäisyyspäivää aikaisemmin päällekkäisten tapahtumien vuoksi.

Johtokunta määritteli myös kilpailutoiminnan päälinjat. Kilpailullisena tavoitteena on mahdollisimman pikainen paluu Kakkoseen. Seura pyrkii ensi kaudella olemaan Kolmosen kiinnostavin oululaisseura kaikilla mittareilla mitattuna.

Pelaajiston osalta päättyneelle kaudelle otettu linjaus oululaisten nuorten pelaajien kehittämisestä jatkuu. FC OPA:n joukkueessa luonnollisesti tulee pelaamaan myös muutama ns. "tutor-pelaaja", joiden kokemuksesta nuoret pelurit voivat ammentaa oppeja omaan pelaamiseensa.

Ennen kuin päävalmentaja on valittu, FC OPA tullee tarjoamaan halukkaille pelaajille - entisille ja uusille yrittäjille - harjoitusvuoron 1-2 kertaa viikossa. Vuorolla ei höntsäillä eikä neppailla, mutta ei mennä hampaatkaan irvessä. Harjoitusvuoron kohtalo ja sen vetäjän nimi selviää pikapuoliin.