KAJHA ANTOI SELKÄSAUNAN

18.8.2010

Teemu Penttilä on syksyn tullen kerännyt mukavasti minuutteja.
Juho Sassi tykittää.
Kalle Väisäsen maali ei tänään riittänyt.
Ari Makowski ja Teimuraz Varduashvili tähyilevät pallon kulkua.

FC OPA - KajHa 1-4 (1-1): Raportti, tilastot, kuvat, ottelu-pk.

FC OPA:n ilo Mustasaaren voiton jälkeen oli lyhytaikaista. Paikalliskierroksen kotiottelusta muodostui täydellinen limbo, kun putoamisviivan alapuolella oleva Kajaanin Haka haki 4-1 (1-1) voiton oululaisista. Voittoon tarvitut maalit syntyivät - kuinkas muuten - viimeisellä vartilla. Siihen asti peli oli tasainen ja tilanteessa 1-1.

Kajaanin Haka onnistui leveällä rintamalla. Matti Luhtaniemi, Timo Heikkinen, Mika Nikkanen ja Olli-Pekka Saarinen heiluttivat vuoronperään FC OPA:n verkkoja.

FC OPA:n maalista vastasi Kalle Väisänen, joka latasi komeasti Juha-Matti Huovisesta kimmonneen pallon verkkoon.

Tasoituksesta kului vain pari minuuttia, kun Eetu Uusitalo tarjoili namupassin Väisäselle. Mutta, mutta. Maalivahti Levan Lomidze ja koko KajHa:n puolustuslinja oli pelattu pihalle. Edessä tyhjä maali ja matkaa viisi metriä, tuloksena puhdas hutipotku. Mitä tämä tekemätön maali olisikaan ottelulle tehnyt? Sitä voi ikuisesti jossitella.

Toivottavasti tappio antaa aihetta pieneen tuumaustaukoon. Kun itsetutkiskelua on peilin ääressä tarpeeksi harrastettu, voi todeta, ettei murskatappio kuitenkaan maata vielä kaatanut. Vaikeammaksi ja vaikeammaksi sarjapaikan säilyttäminen kuitenkin käy ja pelit vähenevät vähenemistään syksyn iltojen pimetessä.

Seuraavien kahden ottelun vastustajat ovat käden ulottuvilla. FC Blackbird on kahden pisteen päässä ja Vaasan IFK kolmen. Kumpikin pelasi omassa paikallisottelussaan 1-1 tasapelin. Lähituntumassa ovat myös SJK ja GBK, jotka FC OPA kohtaa vielä tällä kaudella. Paljon on omissa käsissä, mutta paljon on myös työtä tehtävänä.

Valmentaja Ville Väisänenkin taipui lopulta sarjataulukon edessä.

"Totuus on se, että kyllä me joudutaan taistelemaan tosissaan sarjapaikasta."

"Toinen huono peli putkeen. Pelissä ei ollut järkeä pätkääkään. Olen erittäin, erittäin pettynyt", Väisänen ruoti ottelua.

"Erittäin tärkeä voitto. Toinen maali varmaan söi vastustajaa. Se oli tsemppausmaali ja vapautti meidän peliä", pöydän toisella puolella KajHa:n Pekka Kemppainen kommentoi ottelua.

FC OPA kohtaa seuraavaksi VIFK:n vieraissa ensi sunnuntaina.

Kuvat: (C) 2010, Kari Väre

TILASTOT