KUUDEN PISTEEN DERBY

17.8.2010

FC OPA:n tärkeät pelit jatkuvat huomenna. Castreniin saapuu vieraaksi eräänlaiseksi paikallisvastustajaksi luonnehdittava Kajaanin Haka. Ottelu alkaa klo 18:30.

Ottelusta on tulossa varmuudella kiihkeä, sillä kumpikin joukkueista haluaa ja tarvitsee pisteitä. Vanha joukkueurheilun klisee, mutta tässä ottelussa se ainakin toteutuu. Otteluiden vähetessä kummallakin alkaa olla kuumat paikat sarjapaikkansa suhteen. FC OPA nauttii helteestä, mutta KajHa:n saunassa on jo hikistä.

Kajaanin Haka on kokenut sarjatulokkaan karun arjen ja majailee toiseksi viimeisenä. KajHa:n laariin on satanut vasta 12 pistettä, mikä tarkoittaa toista mokomaa kerättäväksi ennen kuin edes tämän hetkinen ero putoamisviivan turvalliselle puolelle kuroutuu.

KajHa on voittanut kaksi kotiotteluaan. SJK kaatui peräti 5-1 ja FC Kiisto 2-0. Sattumoisin ottelut pelattiin samoina päivinä kesä- ja heinäkuussa. Muut pisteensä KajHa on saalistanut kuudesta tasapelistä - joukossa 1-1 pistejako FC OPA:n kanssa heti juhannuksen jälkeen.

Kuten edellisen pelin raportissa jo hiukan valotettiin, FC OPA on C-lohkossa 11. sijalla. FC OPA pysyi sarjapaikkataistossa mukana katkaistuaan ennätyksellisen seitsemän voitottoman ottelun putken ja kaatoi sarjajumbo FC Korsholmin 2-1. Viisi seuraa on nyt kolmen pisteen sisällä ja jokaista niitä uhkaa lähtö sarjasta.

Ero suoran putoajan eli kolmen huonoimman joukkoon sen sijaan kasvoi jo viiteen pisteeseen, joten tilaa hengittää on hiukan enemmän.

Ilman taistelua Kajaanin Haka ei ole sarjapaikkaansa luovuttamassa, sillä se on hankkinut itselleen nigerialaisen nuoren keskikenttäpelaajan Jerome Ogbuefin. Hän tuli Kajaaniin hiukan etelämpää Kuopion Palloseurasta, jossa Ogbuefi ehti pelata kourallisen liigaotteluita.

KajHa koki kovan takaiskun, kun joukkueen viime kauden maalitykki Junior Elijah Obagbemiro löysi rahakkaampia pelikenttiä ja jätti pelit Kainuussa vähiin. Myöskään toista viime kauden maaliruiskua Nathaniel Amosia ei ole KajHa:n kokoonpanossa näkynyt. Hakan tähän astisista tehoista on vastannut Timo Heikkinen viidellä maalillaan.

Muita seuraamisen arvoisia pelaajia KajHa:ssa ovat mm. maalivahti Levan Lomidze ja OPS:ssakin esiintynyt Teimuraz Varduashvili sekä kotimaisesta osastosta lahjakas Oskari Tervo, joka näyttäytyy oululaisille talvisin Tervarien futsal-joukkueessa.

FC OPA:n pelaajatilanne on totutun kirjava. Sairasosastolta on vapautunut pari kaveria, mutta petipaikat eivät ole suinkaan jääneet tyhjäksi. Kuumeesta kärsivät nyt Simo Myllymäki ja Jyri-Pekka Kukkonen, joiden osallistuminen on epävarmaa. Ville Väisänenkään ei pelaa, sillä hänen jokunen viikko sitten iskun saanut ranne on alkanut vihoitella uudelleen entistä pahempana.

FC OPA on tällä hetkellä pelikielloista vapaa, mutta usealla pelaajalla varoitustili on yhtä vaille täysi.

Ottelun lisäksi katsojakunnalle tarjotaan uusi kioskituote. Puoliaikaa voi viettää herkullisen Poutun valmistaman broileriburriton parissa. Sitä on hankittu kokeiluluontoinen 20 kappaleen erä myytäksi. Jos tuote menee hyvin kaupaksi, tulee siitä pysyvä osa kioskivalikoimaa. Broileriburriton hinta on 3€.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

04.02.2007HarjoitusKajHa - FC OPA1-0 (0-0)
24.01.2009HarjoitusFC OPA - KajHa1-0 (1-0)
28.03.2009HarjoitusFC OPA - KajHa7-0 (3-0)