ONNISTUNUT MATKA JYVÄSKYLÄÄN

11.7.2010

Ari Makowski ratkaisi ottelun.
Simo Myllymäki antoi ratkaisevan syötön Makowskin maaliin.
Erik Isohookana otti paikan avauksessa.
- Hollanti voittaa. - No varmasti joo. Espanja!

FC Blackbird - FC OPA 0-1 (0-1): Rapotti, tilastot, kuvat, ottelu-pk.

Pisimmätkin putket napsahtavat joskus poikki. Näin kävi FC Blackbirdille kotikentällään, kun FC OPA haki täydet kolme sarjapistettä mukaansa maalein 1-0 (1-0). Jyskäläisten neljän ottelun voittoputki päättyi, mutta samalla FC OPA:n tappiottomien otteluiden jono kasvoi jo viiden pelin mittaiseksi.

Voitollaan FC OPA kohosi sarjataulukossa jo viidenneksi. Keskiryhmä on kuitenkin niin tasainen, ettei henkseleiden paukutteluun ole liiaksi varaa. Tällä hetkellä C-lohkossa sijat 3-11 mahtuvat viiden pisteen sisälle, joten yhden kierroksen ottelutuloksilla asetelmat voivat muuttua. Komeammaltahan tuo alkukauden putoamisviivan tuntumassa keikkumisen jälkeen tietenkin näyttää.

Maalejakin on alkanut pikkuhiljaa syntyä ja FC OPA on jo lohkon kuudenneksi ahnain pyssyttäjä. Samalla lohkon neljänneksi tiukin puolustus pitää huolen, että tämän hetken sarjasijoitus on täysin oikeutettu.

Selkeää ykköspyssyä ei ole löytynyt, vaan FC OPA:n parhaat maalintekijät ovat olleet kolmen osuman Jussi Fredriksson ja Joonas Sohlo. Tähän joukkoon liittyi nyt Ari Makowski, joka viimeisteli helteisellä Hippoksella ottelun ainokaisen puskemalla komeasti Simo Myllymäen keskityksen Blackbirdiä pystyssä pitäneen Antti-Jussi Karnion selän taakse.

Maali ei ollut onnenkantamoinen, vaan harjoiteltujen kuvioiden tulos ja sitä edelsi pallon kierrätys Juuso Haapalan ja Juha-Matti Huovisen kautta.

"Oppikirjamaali", pelaajavalmentaja Ville Väisänen totesikin Makowskin euromaalista.

FC OPA ei pelannut Jyväskylässä parhaimmista lähtökohdista. Kärkimiehiä puuttui riveistä jonoksi asti ja maalintekourakan saikin harteilleen kaksikko Erik Isohookana-Juho Sassi. Vaikka täysosumia kaksikolle ei syntynyt, ei valmentaja ollut otteisiin tyytymätön.

"Eeki ja Juho käyttivät tilaisuuden hyväkseen", Väisänen sanoi kaksikon avauskokoonpanon paikasta.

"Poikien hyvät esitykset hankaloittavat hommiani - positiivisella tavalla. Meillä on tasainen jengi, ja vaihtopenkiltä on hyvä ruokkia avauskokoonpanoa."

"Pojat jaksoivat hyvin 94 helteistä minuuttia. Työnteko ja peli-ilo oli hyvää. Pojat tsemppasivat ja jokainen onnistui - mukaan lukien Ilja Remes ja Teemu Penttilä, jotka debytoivat sarjaottelussa", Väisänen totesi yleisellä tasolla voittopelistä.

FC OPA kohtaa seuraavaksi TP-47:n, joka toimii liigaseura AC Oulun farmijoukkueena, ja jonka sopimuspelaajistoon kuuluu muutama viime kauden OLS:n pelaaja. Väisänen ei jouda vastaan tulevaa joukkuetta pohtimaan, sillä helteisen heinäkuun tiivis ottelutahti ja pelaajiston eläminen pyyhkäisee tämän päivän miehistön fläppitaululta.

"Taas on kokoonpanomuutoksia tulossa", Väisänen huokaisi.

Niitä ovat ainakin Juha-Matti Huovisen kahdella keltaisella hankkima yhden ottelun pelikielto ja Jussi Fredrikssonin matka akatemiajoukkueen mukana lopputurnaukseen. Toiseenkin suuntaan on luvassa liikennettä, sillä Sohlo vapautuu pelikiellosta.

Kuvat: (C) 2010, Kari Väre

REMES Ilja+90
VÄISÄNEN Ville

Palkinnot