SEPPÄNEN PELIN PITUISELLE LAINALLE

5.6.2010

FC OPA:n kakkosmaalivahdiksi nousee Jussi Seppänen. Hän pukeutuu FC OPA:n pelipaitaan huomisessa Kakkosen C-lohkon ottelussa PK-37 - FC OPA ja palaa sen jälkeen taas OuTa:n kokoonpanoon.

FC OPA:lla on kirjoissaan neljä maalivahtia, mutta silti seuraavaan otteluun iski akuutti vahtipula. Juho Keskinen ottaa torjuntavastuun, mutta hänen aisaparinaan toiminut Jarkko Fiskari on poissa huomisesta ottelusta.

Kun armeijassa ja Tervarien kirjoilla kuun loppuun asti oleva Juha-Matti Savolainen sekä koko kauden loukkaantuneena oleva Jussi Seppä ovat lisäksi poissa laskuista, tuli vahvistuksen tarve ilmeiseksi ettei ottelua tarvitsisi vetää riskillä yhden maalivahdin kanssa.

FC OPA on turvautunut historiansa aikana harvoin farmiosapuolen apuun. Farmisopimuksen turvin on yleensä autettu alemmalla sarjatasolla olevaa seuraa ja samalla haettu omille pelaajille lisää peliaikaa.

Aivan ainutlaatuista alhaalta ylös tapahtuva liikenne ei ole. Esimerkiksi Savolainen kävi jo viime kaudella pari kertaa haistelemassa isojen ilmapiiriä ja oli kokoonpanossa kakkosmaalivahtina.

Toissa kaudella nykyisinkin FC OPA:ssa pelaava Erik Isohookana siirtyi Kolmosen päätyttyä farmisopimuksen turvin ylempään sarjaan. Sen sijaan kaudella 2008 kokoonpanossa kävi useampikin reservijoukkue MetroStarsin pelaaja. Jori Miettinen ja Teemu Kärenlampi ehtivät pelata yhden ottelun. Teemu Kähköselle tuli tutuksi vain vaihtopenkki.

Kolmosen vuonna pääosissa olivat myös maalivahdit. MetroStarsista kävivät kokoonpanossa Ville Ritola ja Iiro Kauma.