FC YPA HAKEE UUTTA PUHTIA OULUSTA

14.5.2010

FC OPA ja FC YPA kohtaavat toisensa yhdeksännen kerran Castrenissa huomenna klo 16:00 alkavassa Kakkosen C-lohkon ottelussa.

Joukkueet ottelevat lauantain pelissä varsin erilaisista lähtökohdista. Nuorentunut ja uusiutunut FC OPA on saanut lentävän lähdön sarjaan. Kahden ensimmäisen kierroksen tuloksena on neljä pistettä vierastasapelistä SJK:n kanssa ja kotivoitosta FC Vaajakosken kustannuksella.

Sen sijaan kovia nimiä hankkineen FC YPA:n taivaalla on ollut synkempää ja välillä on salamoitakin iskenyt. Kilpailukausi eteläisessä naapurissa alkoi kompastumiseen Suomen Cupin ottelussa OPS-junioreille. Vaikka FC YPA lepuuttikin syystä tai toisesta noin puoltakymmentä avauskokoonpanon peluria, olisi jatkopaikka pitänyt ehdottomasti lunastaa.

Cup-tappiota seurasi tasapeli sarja-avauksessa FC Kiistoa vastaan. FC YPA sai salama-alun ja johti jo 7. minuutin kohdalla 2-0. FC Kiisto kavensi, tuli tasoihin ja meni toisella puoliajalla ohi. Vasta Dragan Pejicin maali kahdeksan minuuttia ennen loppua pelasti FC YPA:n tappiolta.

Samanlaista lääkettä oli tiedossa ensimmäisellä vierasmatkalla Rovaniemelle, mutta tuloksena ei ollut enää pistettäkään. Dragan Pejic missasi rangaistuspotkun sattumoisin juuri samalla 82. minuutilla, jolloin hän oli sinetöinyt edellisen pelin lopputuloksen. FC Santa Claus pääsi rökittämään vieraitaan lisäajalla, kun Janne Petäjäjärvi viimeisteli 1-0 loppuluvut Pukeille.

FC YPA:lla on siis kasassa vasta yksi sarjapiste. Kolme aikaisempaa penkin alle mennyttä ottelua tarkoittaa sitä, että FC YPA tulee varmasti ärsytettynä ja latautuneena Ouluun.

Sähinää on siis luvassa, sillä FC OPA:nkin nälkä kasvaa syödessä. Pelaajavalmentaja Ville Väisänen odottaa suojateiltaan kolmea pistettä.

"Lähdemme jatkamaan sitä nousevaa käyrää, minkä olemme aloittaneet. Olemme oppineet paljon, tottuneet meinikiin ja itseluottamus kasvaa."

"Odotan joka viikko askeleita parempaan. Kolme pistettä on tavoitteena."

Pelaajiston puolella Väisäsellä on valinnan varaa, sillä poissaolorintamalla on suhteellisen hiljaista. Se tiedetään jo, että Arttu Pehkonen ja Ilja Remes sekä pienestä jalkavammasta toipunut Joni Kauppila pelaavat Tervareita vastaan farmiseurassa Oulun Tarmossa.

Avauskokoonpanoon on luvassa ainakin yksi muutos, sillä Simo Myllymäki on poissa sotisovasta hautajaisten vuoksi. Muutoin valmennusjohdolla riittää kiperää pohdittavaa siitä, ketkä 11+7 nimeä he ottavat listoille ja ketkä joutuvat jäämään katsomon puolelle.

Ottelu on päässyt Pitkävetolistalle 19/2 kohteeksi numero 17. Kertoimien laskija on kallistunut vieraiden puolelle ja lupaa FC YPA:n voitosta rahat takaisin 1,80-kertaisesti. Kotivoiton kerroin 3,00 ja tasapelin 4,00.

Sääennuste lupaa mukavat kevätkelit: aurinkoista ja +26 astetta lämmintä. Kuuma ottelu on siis joka tapauksessa tiedossa.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

01.04.2007HarjoitusFC OPA - FC YPA2-0 (0-0)
05.04.2008HarjoitusFC OPA - FC YPA0-0 (0-0)
17.07.2008KakkonenFC YPA - FC OPA1-3 (1-1)