KOTIAVAUS HUOMENNA

7.5.2010

Uusiutunut FC OPA esittäytyy ensimmäistä kertaa kotiyleisölleen huomenna äitienpäivän aattona. Vieraaksi saapuu jyväskyläläinen FC Vaajakoski. Kakkosen C-lohkon ottelu pelataan tuttuun tapaan Castrenissa ja se alkaa klo 16:00.

FC Vaajakoski ei ole kovin tuttu suuruus Oulun korkeudella, vaikka se täällä viime kaudellakin peräti kolmesti joutui vierailemaan. FC OPA pelasi sitä vastaan kahdesti ja voitti molemmat ottelut maalein 3-0 puoliaikatulosten ollessa kummassakin 1-0. FCV pystyi sinnittelemään Vaajakoskella aina tauon korville saakka, mutta Oulussa brassipakki Leonardon puskema maali syntyi jo 7. minuutilla.

Sittemmin vieraaksi tuleva FC Vaajakoski on omien sanojensa mukaan vahvistanut joukkuettaan tuntuvasti. Ainakin naapuriseura FC Blackbirdin kukkarolla FCV on käynyt ja useakin pelaaja vaihtoi papereitaan Jyväskylän kaupungin rajojen sisäpuolella. Nimekkäin heistä lienee Niko Leppänen, joka on pelannut Veikkausliigaa FC Lahden paidassa.

FC Vaajakosken arviointi ja iskukyky on joka tapauksessa hiukan hämärän peitossa, sillä viime kaudeksi pohjoisen joukkueiden seuraan liitetyt Jyväskylän edustajat ovat näillä leveysasteilla siltikin vielä uudenkarheita tuttavuuksia. Yksi nimi kuitenkin kannattaa painaa mieleen: Tomi Karlstedt, joka takoi viime kaudella FCV:lle maaleja 20 kappaletta ja sijoittui pörssissä toiseksi Dragan Pejicin jälkeen.

Kumpikin joukkue sai sarjaan lentävän lähdön. FC Vaajakoski puhkoi vapunpäivänä FC Santa Clausin ilmapallot kotonaan maalein 3-0 (3-0). FC OPA puolestaan tasasi pisteet vieraissa Seinäjokea vastaan maalittomalla tuloksella. Näistä lähtökohdista ottelu tulee olemaan mielenkiintoinen ja toivottavasti tasainen.

Suuresta ringistään johtuen FC OPA:lla ei ole suuria loukkaantumishuolia. Merkittävin vaihdos avauskierroksen kokoonpanoon tulee olemaan tolppien välissä, kun Juho Keskinen korvaa harjoituksissa lievän nilkkavamman saaneen Jarkko Fiskarin. Pelaajavalmentaja Ville Väisänen pysyy vielä kipeine jalkoineen poissa avauskokoonpanosta ja istuttaa itse itseään penkillä.

FC Vaajakoski tulee Ouluun täysmiehityksellään. Seura ilmoittaa otteluennakossaan Muhammed Dahirin ainoaksi puuttuvaksi pelaajaksi.

Ottelu on Pitkävedon listalla 18/2 kohteena numero 15. Kertoimet ovat Seinäjoen positiivisen tuloksen jälkeen laskeneet huomattavasti ja ovat nyt 2,35 - 4,05 - 2,15. Oli tulos mikä tahansa, oikealla veikkauksella tästä kohteesta irtoaa mukavasti pelimerkkejä äitienpäivälahjan ostoon. FC OPA - FC Vaajakoski löytyy myös lauantain jalkapallovakion kupongilta. Kohteen numero on seitsemän.

AIKAISEMMAT OTTELUT

21.05.2009KakkonenFC Vaajakoski - FC OPA0-3 (0-1)
22.08.2009KakkonenFC OPA - FC Vaajakoski3-0 (1-0)