LINDGREN JA NURKKALA PAKAN VIIMEISET KORTIT

7.5.2010

Ville Lindgren.
Miika Nurkkala.

FC OPA on viimeistellyt joukkueensa kahdella uudella sopimuspelaajalla. Seuran isoon rinkiin liittyvät puolustaja Ville Lindgren (22) ja keskikenttäpelaaja/hyökkääjä Miika Nurkkala (18).

Lindgrenin sopimus on voimassa elokuun loppuun saakka, minkä jälkeen hän keskittyy jälleen nousussa olevaan futsal-uraansa ja palaa pääkaupunkiseudulle Golden FT:n palvelukseen. Lindren oli tervetullut apu FC OPA:n alakertaan Seinäjoen sarja-avauksessa, kun kaksi kolmesta topparista oli sairastuvalla.

Nurkkala tulee lisäämään entisestään kovaa kilpailua keskikentän pelipaikoista. Nuori pelaaja kuuluu ikäluokkansa lahjakkaimpiin Oulun seudulla, mutta hänen peliuraansa ovat haitanneet sitkeät polvivaivat, jotka asettivat tummia pilviä koko uran jatkolle.

Nurkkala on kuntouttanut itseään koko talven FC OPA:n harjoitusringissä ja sai maaliskuun loppupuolella lääkäriltä luvan palata palloiluharjoitteiden pariin. Hän on tähän asti palautellut jalkapallotaitojaan ja liittyy piakkoin siihen katraaseen, josta FC OPA:n valmentaja Ville Väisänen kokoonpanoaan valitsee. Vielä huomisessa pelissä Nurkkala ei pelaa eikä ole edes vaihtopenkillä.

Nurkkala on viimeksi edustanut Oulun Luistinseuraa. Hän on kovan luokan kaappaus, sillä Nurkkalan perässä on ollut pari seuraa korkeammaltakin sarjatasolta. Hänen vuoden sopimuksessaan onkin mahdollisuus siirtyä Ykköseen tai liigaan, kun siirtoikkuna jälleen aukeaa elokuussa.

FC OPA:n maalivahtirintamalla on tapahtunut jonkin verran - pääosin väliaikaisia - muutoksia. Tervareista kolmeksi vuodeksi kiinnitetty Juha-Matti Savolainen palaa lähtöseuraansa lainasopimuksella. Laina kestää heinäkuun alkuun saakka eli hetkeen, jolloin hän palaa armeijasta ja Jarkko Fiskari puolestaan lähtee sinne.

Savolainen ehtii pelata Tervareissa lomien pyörimisestä riippuen noin puolenkymmentä sarjaottelua. Ne palvelevat hyvin valmistautumisena syyskauden rientoihin.

FC OPA:n neljättä maalivahtia Jussi Seppää tuskin nähdään pelaamassa enää tällä kaudella. Harjoituksissa loukkaantuneesta polvesta löytyi magneettikuvauksissa takaristisidevamma, joka todennäköisimmin vaatii leikkaushoitoa ja pitkän toipumisajan.

LINDGREN Ville
09.09.1987