KENRAALI LIIGA-AVAUKSEN ALLA

17.4.2010

FC OPA:n viimeinen harjoitusottelu pelataan huomenna ennen kahden viikon kuluttua käynnistyvää sarjaa. Ouluun saapuu uusintavierailulle iisalmelainen PK-37, joka käväisi jo talvella Heinäpään palloiluhallissa pelaamassa FC OPA:aa vastaan.

Tämän kertainen peli pelataan myös Heinäpäässä, mutta ulkona tekonurmella ja se alkaa klo 14:15. Ottelun päätyttyä ehtiikin mainiosti vielä Castreniin seuraamaan AC Oulun liiga-avausta Tampere Unitedia vastaan.

Kulunutta ilmaisua käyttäen paljon on vettä virrannut Merikoskessa sen jälkeen, kun PK-37 kävi edellisen kerran Oulussa. FC OPA takoi silloin taululle tylyt lukemat 5-0, mutta ottelun kohdalle papereihin voidaan laittaa monta huomiomerkkiä perään.

Miehistöt ovat sittemmin muuttuneet huomattavastikin ja PK:ltakin puuttui ringistä joitakin avainpelaajia. Lisäksi kohtaaminen oli iisalmelaisten ensimmäinen ison kentän peli tälle kaudelle ja joutuivatpa he pelaamaan suurimman osan ajasta vajaalla punaisen kortin vuoksi.

Nyt onkin mielenkiintoista verrata, millaisiksi voimasuhteet ovat muuttuneet vai ovatko ne muuttuneet ollenkaan. Pikainen vilkaisu kokoonpanolistoihin kertoo, että FC OPA ja PK-37 näyttävät olevan profiileiltaan samanlaisia joukkueita tällä kaudella. Ryhmät vilisevät nuoria ja nälkäisiä pelaajia höystettynä muutamalla kokeneemmalla nimellä.

PK-37 luottaa myös kuopiolaisosaamiseen, sillä farmisopimus liigassa pelaavan KuPS:n kanssa tuo seuraan lisää nuoria pelaajia näyttämään osaamistaan sekä loukkaantumisista toipuvia pelaajia hakemaan pelituntumaa.

Kummankin joukkueen viime pelit ovat olleet ailahtelevaisia. FC OPA:n edellinen voitto on niinkin kaukaa kuin hyväntekeväisyysturnauksen pronssiottelusta. Sen jälkeen tilille on rapsahtanut kaksi tappiota ja tasapeliä sekä lähtö Suomen Cupista GBK:ta vastaan.

PK-37 joutui niin ikään laulukuoroon cupissa hävittyään joensuulaiselle Riverballille maalein 1-2. Sitä ennen iisalmelaiset joutuivat tyytymään tasapeliin KuPS A:ta vastaan Itä-Suomen piirin talvipiirisarjassa. Kuunvaihteessa PK-37 kävi viikonloppukiertueella Pohjanmaan suunnalla pelaten GBK:n kanssa tasan ja voitettuaan JBK:n.

FC OPA lähtee otteluun täysmiehityksellä. Varmuudella ovat poissa itse pelaajavalmentaja Ville Väisänen, joka sai lääkäriltä punaisen kortin ja on pari viikkoa juoksukiellossa. Maalivahdeista Jussi Seppä toipuu polvivammastaan.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

07.10.2007KarsintaFC OPA - PK-372-2 (1-1)
20.04.2008HarjoitusFC OPA - PK-371-2 (1-1)
01.06.2008KakkonenPK-37 - FC OPA0-3 (0-0)