OPA CAMP AUKEAA KESÄKUUSSA

1.4.2010

"Kesä kassulla - Yhteishengen kautta menestykseen" kuuluu FC OPA:n uuden projektin slogan. Seuran tarkoituksena on saada projektilla alkavan kauden pelaamiseen lisäpotkua joukkuehengen kohottamisella ja sitä kautta luonnollisesti myös paremmat mahdollisuudet otteluiden voittamiseen.

Projektin ytimessä on Ruskosta vuokrattu tyhjillään oleva teollisuushalli, joka muutetaan kesä-elokuiden ajaksi kasarmimaiseksi tilaksi. FC OPA:n kaikki pelaajat muuttavat uudelle OPA Campille asumaan ja kohottamaan yhteishenkeä. Muuttokäsky koskee myös taustoja.

Työsskäyvät pelaajat hoitavat velvoitteensa päivisin normaalisti, mutta muut viettävät tiiviisti aikaansa kasarmilla järjestetyn ohjelman mukaisesti. Ihan loppuun asti pipoa ei ole vedetty tiukalle, vaan pelaajilla on vuoroviikoin kaksi kertaa kuukaudessa arki-iltavapaa ja kaksi kertaa päivävapaa.

Viikonloppuisin pelistä vapaalle päivälle ei ole merkitty ohjelmaa ja pelaajien viihtyvyyden parantamiseksi joka toinen perjantai on omaisten vierailupäivä. Juhannuksen tienoilla on myös viikon loma.

OPA Campin arkeen järjestetään runsaasti ohjelmaa. Pelien ja harjoitusten lisäksi pelaajien päiviä täyttävät mm. tekniikka- ja voimaharjoitukset sekä muunlainen liikuntaohjelma, taktiikka- ja ravinto-oppiluennot sekä varustehuolto. Myös muuta yleissivistävää ohjelmaa ja tekemistä riittää.

Pelaajat huolehtivat myös leirin ylläpidosta. Joukkue jaetaan pienempiin soluihin, joista tulevat keittiö-, huolto- ja siivous-, varustehuolto- ja saunaryhmät sekä leiripoliisi. Koulutusohjelmasta vastaa seurajohto ja ohjatun vapaa-ajanohjelman laativat johto sekä kapteenisto yhdessä.

Leirin rakenteeseen on otettu mallia armeijasta ja sen kasarmeista. Majoitus järjestetään kuuden hengen tuvissa. Siirrettävin rakentein toteutetaan keittiö-, ruokailu-, koulutus- ja varustehuoltotilat. Teollisuushallissa on oma suihku, mutta sauna on saatu järjestymään yhteistyökumppanin lahjoittaman hirsihuvilan turvin.

FC OPA olisi toivonut, että tila olisi järjestynyt Hiukkavaarasta, mutta siellä ei ole enää vanhoja armeijan kasarmitiloja tyhjillään. Hiukkavaaran etuina olisivat olleet valmiit rakennelmat sekä helpot mahdollisuudet maastossa tapahtuvaan koulutustoimintaan.

Leirin toimintaa esitellään kaikille halukkaille avoimien ovien päivänä heinäkuussa. Tiedotusvälineet pääsevät tutustumaan OPA Campiin sen vihkimisen yhteydessä kesäkuun alussa.