TULEVAISUUDEN RAAKA-AINEITA

Joona Kilponen.
Arttu Pehkonen.
Ilja Remes.

FC OPA:n kokoonpano täydentyy kolmella lahjakkaalla nuorella pelaajalla, joiden kanssa on tehty kauden 2012 loppuun saakka ylettyvät kolmivuotiset sopimuspaperit. Uudet opalaiset ovat 17-vuotiaat Joona Kilponen, Arttu Pehkonen ja Ilja Remes.

Kilponen ja Remes pelasivat viime kaudella OLS:n junioriorganisaatiossa B1-joukkueessa ikäluokan SM-sarjaa. Pehkonen korkkasi miesten pelit viime kaudella MetroStarsin riveissä Nelosessa edustettuaan sitä ennen sekä OLS:n että Tervarit-juniorien nuorten joukkueita.

Kolmikko on ollut tällä kaudella FC OPA:n mukana jo lokakuusta lähtien, jolloin kokeilunomainen A-poikien ryhmä aloitti harjoittelun yhdessä reservijoukkueen kanssa. Pojat bongattiin samoista harjoituksista edustusjoukkueen mukaan, kun A-poikien joukkue kaatui materiaalin riittämättömyyteen.

Jokainen uusista sopimuspelaajista kuuluu lähinnä alakerran kalustoon. Remes ja Pehkonen ovat laitapuolustajia sekä Kilponen enimmäkseen topparin tontilla viihtyvä pelaaja. Pehkonen pelasi MetroStarsissa välillä myös keskikentällä.

Pelaajat kuuluvat vahvasti FC OPA:n tulevaisuuden suunnitelmiin ja heidän on tarkoitus murtautua joukkueen eliittiin sopimuskauden aikana. Seura saa triosta tulevaisuuden rakennusaineita ja seura antaa heille turvallisen paikan kehittyä jalkapalloilijoina.

Kehittymisen kannalta tärkeät peliminuutit junioreille hankitaan tarvittaessa farmijoukkueen riveistä Kolmosesta. Pehkonen ja Remes ovat kuitenkin esiintyneet tähän mennessä pelatuissa harjoitusotteluissa runsaasti. Kilponen on puuttunut joukosta sitkeän jalkavamman vuoksi, mutta hänkin on jo palannut harjoituksiin hiihtoloman jälkeen.

KILPONEN JOONA
17.06.1992