MESTARI VAIHTUU: OPS-JP JA HAUPA LOPPUOTTELUUN

20.2.2010

Mukkelismakkelis.
Chijoke Festus pelasi Kontti-turnauksessa kolmannen kerran mukana edustaen kolmatta seuraa.
Entiset opalaiset Alex Arinze ja Janne Mahlakaarto seuraavat aitiopaikalta rovaniemeläislaukausta.
Joni Kauppila taistelee haupalaisen kanssa.

Hyväntekeväisyysturnaus Kontti 2010 on puolivälissä. Alkulohkot on saatu päätökseen Heinäpään palloiluhallissa tänään pelatuissa otteluissa. Yllätyksiltäkään ei vältytty ja yksi asia on varma. Mestari vaihtuu, sillä klo 14:00 alkavassa loppuottelussa kohtaavat jättiläinen ja lilliputti: HauPa haastaa OPS-jp:n. Pronssin kohtalon ratkaisevat klo 12:00 alkavassa ottelussa FC OPA ja FC Santa Claus. Viimeisestä sijasta pelaavat OuTa ja KajHa.

A-lohko päättyi odotetusti OPS:n plakkariin. Numeroiden valossa lohkovoitto ei ollut ylivoimainen, mutta pelitapahtumien varjossa OPS:n ei tarvinut aivan kaikkia klapeja laittaa uuniin palamaan. Se johtikin siihen, että lohkovoiton ratkaissut ottelu FC Santa Clausia vastaan meni yllättävän tiukaksi ennen kuin Luis Vanderlei latasi voittomaalin ylärimasta kimmonneesta paluupallosta.

FC Santa Claus pääsi taistoon lohkovoitosta kaatamalla avausottelussaan Oulun Tarmon 1-0 (0-0). Santakaan ei aivan täydellä höyryllä kulkenut, vaan kierrätti kokoonpanossa olleita pelaajiaan ja säästeli paukkuja OPS:n kohtaamista varten.

A-lohkon viimeiseksi jäänyt Tarmo antoi alkulohkon otteluissaan miehen mittaisen vastuksen, vaikka lähes täysin uusiutunut joukkue on rakennusvaiheessa ja harjoitellut vasta kolmisen viikkoa yhdessä. Nigerialaisvalmentaja Ladi Babalolalla onkin pitkä keväturakka saada ryhmänsä kuosiin. Millaiseen taisteluun OuTa pystyy KajHa:aa vastaan, se nähdään sunnuntaina.

B-lohkosta muodostui numeroiden valossa ennätystasainen ja sisälsi myös mojovimman yllätyksen. Shokeeraavin uutinen oli HauPa:n 5-0 (3-0) murskavoitto KajHa:sta. HauPa sai ottelussa aikaiseksi neljän minuutin kolmen maalin ilotulituksen eikä KajHa siitä enää koskaan toipunut.

FC OPA hävisi lohkon avausottelussa KajHa:lle 0-1 (0-0). KajHa pääsi viimeistelemään, kun maalivahti Jarkko Fiskarin purkupallo meni suoraan Matti Luhtaniemen jalkaan eikä tämä erehtynyt. FC OPA hallitsi ottelua KajHa:aa vastaan, mutta oli suorastaan raivostuttavan tehoton.

B-lohkon loppuratkaisut nähtiin FC OPA:n ja HauPa:n välisessä ottelussa. HauPa:n murskavoitto teki lohkon tasaisuudesta näennäistä, sillä päästäkseen loppuotteluun FC OPA:n olisi pitänyt voittaa HauPa neljällä maalilla. Näin ei tapahtunut, vaan 13 sekuntia ennen varsinaisen peliajan päättymistä Joonas Sohlon tekemällä osumalla saatu 2-1 (0-0) voitto riitti vain pronssiotteluun.

Turnauksen maalipörssiä johtaa tällä hetkellä kaksi HauPa:n pelaajaa, molemmat entisiä tarmolaisia. Charles Figho ja Toni Tuominen ovat kumpikin tehneet kaksi maalia. Arvokkaassa kenkäpalkinnossa on kiinni Charles Figho, joka ehti tehdä ensimmäisen maalinsa Tuomista aikaisemmin.

TULOKSET

Lohko A
OPS-jp - OuTa2-0 (0-0)
OuTa - FC Santa Claus0-1 (0-0)