METROSTARS PUTOSI FUTSALISSAKIN

6.2.2010

Jarkko Fiskari torjuu Juho Syrjän maalintekoyrityksen.
Joonas Sohlon maalivainu ei auttanut voittoon.
Mihin syöttäisi, pohtii Joonas Vaattovaara.
Jesse Kuusela seuraa Timo Raution taiteilua.

JS Hercules - MetroStars 6-5 (1-3): Raportti, tilastot, kuvat.

Kesän ja syksyn synkät pilvet eivät väistyneet MetroStarsin taivaalta talvellakaan. Lumimyrsky pyyhki joukkueen futsalin Nelosesta sarjaporrasta alemmaksi, kun MetroStars hävisi ratkaisuottelun Nallisportissa JS Herculekselle maalein 5-6 (3-1).

Ottelun ratkaisun avaimet olivat omissa käsissä, mutta kolmen maalin johtoasema taisi olla liian helpon tuntuinen pelaajien pääkopassa. Varma peruspelaaminen muuttui yksin yrittämiseksi ja pikkunäppärän jauhamiseksi.

Peli kääntyi lopullisesti, kun Tommi Päkkilä (2+3) ja Janne Kananen (1+2) hurjastelivat kahdestaan toisella puoliajalla Herculeksen maalin tappioasemasta maalin johtoon. Synkeän kymmenminuuttisen täydensi Timo Rautio tekemällä Päkkilän syötöstä 5-3 maalin ajassa 35.43.

Johtoasemassa pelaaminen on ollut MetroStarsille tuskaista ennenkin tällä kaudella. Joukkue on johtanut kahdella maalilla OuRe/2:sta ja Kuusamon Pallo-Karhuja, mutta joutunut tunnustamaan, että näistä peleistä on jäänyt käteen vain yksi piste. Niissä peleissä menestymistä olisi tarvittu, jotta sarjapaikka olisi säilynyt.

MetroStars lähti vielä kolmen maalin tappioasemassa takaa-ajoon, mutta ottelu päättyi lopulta katkerimmalla mahdollisella tavalla eli yhden maalin häviöön. Takaa-ajomaaleista ensimmäinen meni omasta pelaajasta sisään ja toisen viimeisteli Joonas Vaattovaara. Muut päivän pisteet menivät Mikko Rantalalle (1+1), Joonas Sohlolle (1+0), Jesse Kuuselalle (1+0) ja uudelle kasvolle Niklas Aholalle (0+1).

Aholan lisäksi päätöskamppailu sai MetroStarsin riveihin toisenkin uuden pelaajan Jarkko Fiskarin. Hän torjui ensikertalaisena maalissa kiitettävän arvoisesti, vaikka yksi maaliin johtanut virhe sattuikin.

Putoamisesta huolimatta elämä jatkuu. MetroStars pelaa futsalia takuuvarmasti kaudella 2010-2011. Vahingosta viisastuneena joukkueeseen otetaan enemmän pelimiehiä ja varalle toinen maalivahtikin.

Kuvat: (C) 2010, Kari Väre

TILASTOT

La 06.02.2010, Nallisport
Nelonen