KOVIN MAHDOLLINEN SARJA-AVAUS

3.2.2010

Kakkosen C-lohkon sarjaohjelma on lyöty lopullisesti lukkoon. Otteluohjelmasta sovittiin viime viikonloppuna Kokkolassa pidetyssä sarjapalaverissa ja aika irtonaisten narunpätkien solmimiseen päättyi eilen. Alkuperäisen sopimuksen mukaan sarjaohjelma on julkaisuvapaa tänään.

Kausi alkaa 2. toukokuuta ja päättyy viisi kuukautta myöhemmin 2. päivä lokakuuta. FC Vaajakoski ja FC Santa Claus ottavat varaslähdön jo vappuna, mutta muut ottelut pelataan 2. päivä tai seuraavan viikon arkena - kuten JBK - FC Korsholm. Päätöskierros on tuttuun tapaan samaan aikaan ja kaikki ottelut alkavat klo 15:00.

FC OPA saa avauksessa vastaansa Seinäjoen Jalkapallokerhon, joka on satsaamassa ensi kauteen ja on yksi lohkon voittajasuosikeista jo nyt. Siinä mielessä vierasottelu Seinäjoella on pahin mahdollinen avaus, jossa luulot karistellaan ryhmästä kertaheitolla.

FC OPA:n ensimmäinen kotiottelu on la 8. toukokuuta FC Vaajakoskea vastaan. Seuraavalla kierroksella on luvassa yhden menestyjäsuosikin FC YPA:n vierailu Oulussa ja neljännellä kierroksella FC OPA matkaa Pietarsaareen JBK:n vieraaksi.

FC OPA pelaa kaikista otteluistaan kymmenen sunnuntaisin, yhdeksän lauantaisin ja loput arkisin. Kotiottelunsa FC OPA pyrkii pelaamaan lauantaisin klo 16 sekä sunnuntaisin ja arkisin klo 18:30. Vain yksi ottelu, la 19. kesäkuuta FC Korsholmia vastaan, joudutaan pelaamaan päällekkäisten varausten vuoksi klo 14:00.

Liigapaikkakuntien eli Oulun, Vaasan ja Jyväskylän osalta sarjaohjelmat saattavat muuttua, jos liigan tv-pelien valinnat muuttavat pääsarjan otteluohjelmaa. Seuraavan kerran tv-pelejä valitaan 1. kesäkuuta. Valinta koskee heinä- ja elokuussa pelattavia liigakierroksia.