KAASU POHJAAN SOPIMUSNEUVOTTELUISSA

2.2.2010

FC OPA:n sopimusneuvottelut ensi kauden joukkueen kokoamiseksi ovat hyvällä mallilla. Nummikadun toimiston ovi on käynyt ja käy lähipäivinä vilkkaasti, joten uutisoitavaakin on luvassa melko pian. Keskusteluja on tähän mennessä käyty muutaman pelaajan viikkovauhdilla ja tahti kiihtyy entisestään.

FC OPA on jo solminut olemassaolevien kahden pelaajan lisäksi kymmenkunta esisopimusta. Varsinaiset allekirjoitukset hoidetaan erikseen, minkä jälkeen pelaajatilanteesta löytyy tiedotettavaa innokkaasti uutisia odotteleville.

Tähän mennessä FC OPA on saanut pelaajavalmentajaksi Ville Väisäsen ja lahjakas nuori maalivahti Juha-Matti Savolainen siirtyi seuraan kolmivuotisella sopimuksella Tervareista. Jani Luukkonen torjuu ensi kauden AC Oulussa ja Janne Mahlakaarto pelaa OPS:ssa.

FC OPA tavoittelee alkavalle kaudelle nuorta, nälkäistä ja oululaista joukkuetta. Kakkosessa pelaavana ainoana oululaisseurana FC OPA:lle lankeaa automaattisestikin vastuu ja mahdollisuus toimia näyteikkunana lahjakkaille nuorille pelaajille.

Nuorten pelaajien sisäänajossa on aina oma riskinsä ja se on myös haastavaa puuhaa. Toisaalta se voi olla myös hyvin antoisaa niin seuralle, pelaajalle kuin valmennusjohdollekin. FC OPA rakentaa samalla joukkuettaan pitkällä tähtäimellä. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö ensikin vuonna haluttaisi menestyä.

FC OPA uusiutuu kasvoiltaan ja toimintatavoiltaan. Urheilumaailmassa säännöllinen uusiutuminen on välttämätöntä. Muutoin toiminta taantuu ja väljähtyy. Ympärille tulee ummehtuneen haju.

Yhteistyökumppanirintamalla tilanne näyttää varovaisesti valoisalta. Tähän asti seura on uusinut vanhoja yhteistyösopimuksia. Uusien päänavausten tulossatoa nähdään keväämmällä.