SAVOLAINEN VAHVISTAA MAALIVAHTIOSASTOA

11.1.2010

Juha-Matti Savolainen torjuu FC OPA:ssa kauteen 2012 asti.

FC OPA saa joukkueeseensa uuden maalivahdin. Seura on tehnyt kolmivuotisen - kauden 2012 loppuun saakka - ylettyvän sopimuksen Juha-Matti Savolaisen kanssa. Hän edustaa parhaimmillaan FC OPA:n uutta linjausta satsata nuoriin, kehittyviin pelaajiin.

Savolainen on keväällä 19 vuotta täyttävä jalkapalloilija, joka on pelannut uransa aikana kasvattiseurassaan Tervarit-junioreissa sekä ainoat aikuisten ottelut edellisessä seurassaan Tervareissa. Savolainen kävi viime kaudella farmisopimuksen mahdollistamana parissa FC OPA:n ottelussa kakkosmaalivahtina.

Savolaista ei tulla näkemään FC OPA:n riveissä alkuvuoden aikana kovinkaan useasti. Hän astui tänään armeijan harmaisiin, joten kunnollinen harjoittelu FC OPA:n mukana pääsee alkamaan aikaisintaan vasta ensi kesänä.

Armeijavuodesta huolimatta FC OPA halusi kiinnittää lupaavan maalivahdin seuraan.

"Savolainen on ikäluokkansa lahjakkaimpia pelaajia Oulussa ja maalivahdeista varmasti lahjakkain. Siksi halusimme hänet meille. Ensin kasvamaan korkoa, sitten kilpailemaan peliajasta ja toivottavasti kolmannessa vaiheessa siirtymään isoille pelikentille", sopimuksen sorvannut FC OPA:n urheilutoimenjohtaja Raine Pernu hehkuttaa.

Savolainen itse on suurista odotuksista huomattavasti hiljaisempi. Maalivahdit ovat aina persoonia ja siitä kertoo myös Savolaisen oma kommentti sopimuksesta.

"Ihan jees", viimeistä vapaata viikonloppua viettänyt veräjänvartija tuumasi tunnelmistaan allekirjoitettuaan sopimuspaperin.

Savolainen on FC OPA:n toinen sopimuspelaaja uuden vuoden jälkeen paperin allekirjoittaneen pelaajavalmentaja Ville Väisäsen jälkeen.

FC OPA:n varsinaiset sopimusneuvottelut käynnistyvät piakkoin. Sitä ennen valmennusjohto kartoittaa harjoituksissa sekä vanhoja että rinkiin liittyneitä uusia pelaajia. Suurin osa rungosta on määrä olla valmiina kuun loppuun mennessä.

Viime kauden pelaajista Jani Luukkonen siirtyi jo syksyllä AC Oulun toiseksi maalivahdiksi. Lisäksi tänään uutisoitiin kauden 2009 tehokkaimman pelaajan Janne Mahlakaarron siirtyminen kerrosta ylemmäksi Oulun Palloseuraan.