FUTSALIN SUPERVIIKONLOPPU

11.12.2009

Opalaisten kalenteri on viikonvaihteessa merkintöjä täynnä. Sunnuntaisen seurajuhlan lisäksi kiirettä aiheuttavat viisi futsal-ottelua, joista kaksi pelataan lauantaina ja loput pyhänä. Edustusjoukkue ja MetroStars ovat tulessa kahdesti, mutta RetroStars selviää viikonlopusta yhdellä ottelulla.

Kaikki ottelut pelataan Oulunsalon liikuntakeskuksessa. MetroStars kohtaa lauantaina Nelosen voittajasuosikkeihin kuuluvan UIFK:n klo 13 ja heti ensimmäisen ottelun perään vastaan asettuu OuRe/2 klo 14 alkaen.

Sunnuntaipäivä alkaa Oulunsalossa klo 10, kun RetroStars isännöi UG Sorsapuistoa. Viimeiset hikipisarat ennen seurajuhlaa vuodatetaan klo 12 ja 13, jolloin FC OPA saa vastaansa ensin PaTe/2:n ja sitten OuJK Academenticon.

Näistä joukkueista vain UIFK on ennalta tuttu vastustaja. Viime kaudella MetroStars sai nousun lunastaneelta IFK:lta selkeästi takkiin 4-8, vaikka johtikin ottelua vielä tauolla. MetroStarsin toinen vastustaja OuRe/2 löytyy myös otteluhistoriasta, mutta kauden 2005-06 kohtaamisten toinen osapuoli oli FC OPA:n edustusjoukkue eikä silloin FC RaPa:n nimellä pelannut Metron edeltäjä.

Sairasteluista, loukkaantumisista ja muista joulukiireistä johtuen kumpikin pääjoukkueista pelaa tänä viikonloppuna pienikokoisilla ryhmillä. Se asettaa peräkkäisiin otteluihin oman tiukan haasteensa jaksamisen suhteen.

Edustusjoukkue tulee toimeen omillaan, mutta MetroStars esittelee kaksi tilapäisapua Niko Pieniniemen ja Joona Kilposen. Aika näyttää nähdäänkö kaksikko edustamassa MetroStarsia myös tulevissa futsal-turnajaisissa.

Jaksamista riittää myös RetroStarsilla, jonka pelaajatilanne on lohdullisempi, mutta kuntopohja tuottaa avausturnauksen perusteella haasteita. Sunnuntaiaamuna on tilaisuus testata kunnon kestävyyttä, sillä RetroStars voi satsata kaikki voimavarat turnauksen ainoaan otteluunsa.

Viikonlopun vastustajien sarjatilanne avausturnausten jäljiltä on vaihteleva. MetroStars on Nelosessa neljän joukkueen rykelmässä, jossa kaikilla on kolme pistettä - mukaan luettuna myös UIFK:lla. OuRe/2 on maalieron vuoksi viimeisenä pelattuaan vasta yhden ottelun, jonka se hävisi puhtaalla pelillä sarjaa johtavalle AC Kasikuutoselle 1-11.

FC OPA on puolestaan Viitosen kärkikahinoissa yhdessä Herkku-Pappojen ja Kiimingin Riennon kanssa. Kolmikolla on puhdas tili ja kuusi pistettä. RetroStarsin roolina on pitää juhlavasti perää maalieron ollessa vahvasti pakkasella lukemin 1-42. Viikonlopun vastustajista PaTe/2 kuuluu myös nollakerhoon. UG Sorsapuisto ja OuJK Academentico ovat kolmen pisteen joukkueita, mutta jälkimmäisellä on vasta yksi peli pelattuna.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET / FC OPA

ei kohtaamisia

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET / METROSTARS

22.02.2009ViitonenUIFK - MetroStars8-4 (1-2)