METROSTARS SAI PAIKAN NELOSEEN

13.10.2009

Ensi talven futsal-sarjojen otteluohjelmat ovat valmistuneet. Sähköpostin mukana tuli myös yksi iloinen tieto, jonka mukaan viime kaudella futsal-sarjoihin palannut MetroStars on nostettu täydennysjoukkueena Neloseen.

FC OPA:n ilmoittamat muut joukkueet - edustusjoukkue ja kolmosjoukkue RetroStars -aloittavat uusina joukkueina urakkansa pahnan pohjalta Viitosesta. Tilanne onkin nurinkurinen, sillä FC OPA:n kakkosjoukkue pelaa alkavalla kaudella ylempänä kuin edustusjoukkue.

Nelosen täydentäminen tuli eteen, kun sarjapaikkoihin oikeutetuista FC Nets/2 ja Kuivaniemen Isku jättivät ilmoittautumatta. Vapautuneet sarjapaikat annettiin Nelosesta pudonneelle Kuusamon Pallo-Karhuille ja luopumisten jälkeen seuraavana täydennysvuorossa olleelle MetroStarsille.

MetroStarsin ja PaKa:n lisäksi vanhoista Nelosen joukkueista jatkavat FC Yli-Utos ja OuRe/2. Viime kauden pelikumppaneista mukana ovat sarjanousijat AC Kasikuus ja UIFK. Kolmosesta putosivat IVFC ja JS Hercules.

Viitonen koostuu yhdeksästä seurasta, joista kahdeksan on futsalin joukkuekartan uusia tulokkaita. Viime kaudella pelanneista ainoastaan jumboksi jäänyt KiiRi on mukana Viitosessa. FC OPA:n ja RetroStarsin ohella muita uusia yrittäjiä ovat Göreme Sport, OuJK Academentico, PaTe/2, FT Lepakot, UG Sorsapuisto ja Herkku-Papat.

Nelonen käynnistyy 15. marraskuuta pelattavalla turnauksella. Sen jälkeen turnauksia on helmikuuhun asti kerran kuukaudessa. Jokaisessa turnauksessa pelataan kaksi ottelua lukuunottamatta viimeistä helmikuun turnausta, jossa MetroStars kohtaa JS Herculeksen. MetroStars pelaa ottelunsa Oulunsalon liikuntakeskuksessa.

Viitonen käynnistyy jo 8. marraskuuta. Turnauskalenteri on samansuuntainen kuin Nelosessakin, mutta korkeamman joukkuemäärän vuoksi turnauksia on tammikuussa yhden sijasta kaksi. Kumpikin joukkue pelaa Viitosessa kaksi turnausta, jossa on vain yksi ottelu ohjelmassa.

FC OPA:n pelaajarekrytointi futsal-sarjoja varten on lähes lopussaan. Tällä hetkellä listoilla on yhteenlaskettuna kaksi maalivahtia sekä 20 kenttäpelaajaa, jotka jaetaan myöhemmin tasan kahden joukkueen kesken. Pääosa pelaajistosta tulee omien joukosta, mutta mukana on myös kaksi vahvistusta. RetroStarsin kokoonpanossa on tällä hetkellä 11 pelaajaa.