TAISTELUSSA TAPPIO, SOTA JATKUU

19.9.2009

Vaihtoaitiossa on mietteliäitä miehiä.
Joonas Sohlo puskee niukasti yli.
Bunjamin Shabanin paita on haluttua tavaraa.
Pakki tehokkaasti pois pelistä.

GBK - FC OPA 2-0 (0-0): Raportti, tilastot, kuvat, ottelu-pk.

FC OPA:n nousuhaaveet saivat ison lommon kylkeensä, kun Kokkolan vierailu osoittautui tuloksettomaksi. GBK kyykytti sarjajohtajaa maalein 2-0 (0-0) ja sai nousutaistelun tiivistymään entisestään.

FC OPA:n tappio Kokkolassa antoi aseet OPS:lle, mutta eipä ollut helppoa oululaistaisteluparin toisella osapuolellakaan. OPS oli helisemässä Vaasassa IFK:n salama-alun kanssa ja venyi lopulta pistejakoon.

FC OPA:n ja OPS:n ero sarjataulukossa supistui nyt kahteen pisteeseen. Tapahtunut ei lietsonut isompia paniikkimielialoja FC OPA:n leirissä, sillä hoitamalla omat ottelut, viimeiseen koitokseen jää tasapelivara, jos OPS onnistuu myös kahdesta seuraavasta kuusi pistettä nappaamaan. Kaikki aseet ovat siis omissa käsissä yhä edelleen.

GBK pelasi kotiottelussaan onnistuneella taktiikalla. Se oli asettanut FC OPA:n ykköstykille Janne Mahlakaarrolle päällystakin, joka olisi seurannut häntä tiiviisti tarvittaessa vaikka vessaan asti. FC OPA:lta katosi tehokkuus, mikä ennen kaikkea vaikutti oleellisesti pelin häviämiseen.

Maalittoman avausjakson jälkeen ratkaisu syntyi aikaisessa vaiheessa toisella puoliajalla ja ratkaisijan kannalta todella harmittavalla tavalla. FC OPA:n kauden komeettoihin kuuluvalle Sami Hyväriselle sattui todella pimeä hetki. Hänen palautuspallo maalivahdille otti komean ilmalennon ja rysähti suoraan yläpesään ohi maalivahdin.

Missään vaiheessa ottelua FC OPA ei päässyt kunnolla niskan päälle, vaikka jokunen paikka osumien tekoon aukenikin. Loppuluvut sinetöinyt rangaistuspotku syntyi jo pelikellon ollessa hyvän matkaa lisäajan puolella ja oli enemmän kosmetiikkaa.

"Jokin meni perseelleen. Peli ei oikein auennut", FC OPA:n päävalmentaja Jyrki Kylmälä ihmetteli.

"GBK oli tosi hyvä: tiivis, puolusti ja käänsi peliä hyvin", Kylmälä kehui vastustajaa.

FC OPA:n loppukausi koostuu kolmesta kotiottelusta, joten jatko-ohjelman kannalta tuttu kotialusta, joka suosii nopeaa syöttelypeliä, on etu joukkueelle. Vastustajat ovatkin sitten kovemmasta päästä FC YPA:aa lukuunottamatta, kun FC OPA joutuu ottamaan mittaa SJK:sta, Vaasan IFK:sta ja OPS:sta.

Kuvat: (C) 2009, Kari Väre

YRJÖNHEIKKI Janne

Palkinnot
1 (3p) Ville Jylhä (GBK)