FC VAAJAKOSKI VIERAANA PÄIVÄPELISSÄ

21.8.2009

FC OPA saa vieraakseen FC Vaajakosken. Ottelu pelataan Castrenin urheilupuistossa huomenna jo klo 14 alkaen. Koska kyseessä on lauantain päiväpeli ja vastassa melko tuntematon joukkue, yleisöennätyksiä ei taideta tällä kertaa rikkoa.

Niinpä niin, ottelun iso pointti tuli sanottua jo edellisessä kappaleessa. Oululaisesta näkökulmasta katsottuna FC Vaajakoski on joukkue, josta ei saa irti oikein mitään, vaikka kuinka yrittäisi repiä. Vastustajan kokoonpano on sellainen, josta yksikään nimi tästä vinkkelistä katsottuna ei sano mitään ilman perusteellista tutkintaa. Siinä missä mm. kokkolalais- ja vaasalaispelaajat ovat tuttuja näilläkin perukoilla, eivät keskisuomalaisnimet herätä muuta kuin kysymysmerkkejä.

Neljättä kauttaan Kakkosessa pelaava FC Vaajakoski palasi täksi kaudeksi sarjaan ja laittoi ison osan ryhmästään uusiksi. Verkkarit seuran toimistolle palautti talven tilastotietojen perusteella vajaa parikymmentä pelaajaa ja uusia hankittiin vähän toistakymmentä. Uudet pelaajat tulivat pääasiassa lähiseutujen alasarjaseuroista ja juniorijoukkueista.

Näiden hatarien pelaajatietojen perusteella - taas kerran sanottuna oululaisnäkökulmasta katsottuna - FC Vaajakosken sijoitus tasan lohkon puolivälissä on ehdoton yllätys. FCV:n komentoonsa talvella ottanut Pertti Kastarinen on näemmä tehnyt hyvää työtä joukkueensa peräsimessä ja saanee jyväskyläläisten sarjasopimuksen uusittua kohtuullisen vähin vaivoin.

FC Vaajakosken ykkösnyrkiksi on kohonnut Tomi Karlstedt, joka on kiivennyt C-lohkon maalipörssissä jo neljänneksi 12 maalillaan. Karlstedt on korttitilin täyttymisen vuoksi pelikiellossa, joten FC Vaajakoski saa tulla toimeen toiseksi tehokkaimman pelaajansa, seitsemän maalin Jukka Kososen osumilla.

FC OPA:n tilanne sarjan kärkipaikalla on täysin omissa käsissä. Viiden pisteen etumatka tarjoaa vähemmän paineita, mutta ei anna vielä piiruakaan löysäilyvaraa. Viime aikoina seuraa ja sitä seuraavia on puhuttanut paljon FC OPA:n loukkaantumis- ja muu poissaolotilanne, joka ei jo ennestään puuttuvien pelaajien osalta ole muuttunut.

Tilanne pelaajarintamalla on kuitenkin joten kuten lohdullisempi, sillä FC OPA saa käyttöönsä huomenna kaksi uutta pelaajaa. Jeferson Piresin vuokraus RoPS:sta onkin ollut jo Kalevan sivuilla, mutta toisen pelaajan nimi kerrotaan sovitusti huomenaamuna klo 07:00.

Puuttuvien miesten nimilista on joka tapauksessa pitkä. Tästä voi kuka tahansa yrittää repiä huumorin tynkää: Olli Laukkanen (pohjeluun murtuma), Vesa Järvitalo (nivusrevähdys), Mikko Ollikainen (sairastelukierre), Joni Kauppila (varoitustilin täyttymisestä johtuva pelikielto Kolmosessa), Ville Lindgren (futsal), Erik Isohookana (armeija) ja Mamadou Konate (kurinpidolliset syyt). Vaihtopenkillä istuu lisäksi kaksi pelaajaa, Ari Makowski ja Janne Yrjönheikki, joilla kummallakin on kantapäävaivoja.

FC OPA - FC Vaajakoski on kelvannut myös Pitkävedon kohteeksi ihan kakkospelilistan ensimmäiseksi. Kotivoitolla ei paljoa pääse rikastumaan. Sen kerroin on 1,07. Tasapelillä rahat saa takaisin kertoimella 8,00 ja vierasvoitolla kertoimella 13,00.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

21.05.2009KakkonenFC Vaajakoski - FC OPA0-3 (0-1)