HAASTE ON HEITETTY

19.8.2009

MetroStars pelaa jo ties monennenko Nelosen jumbofinaalin tänä kesänä. Kun kautta on enää hitunen jäljellä, tässä alakerran kohtaamisessa on jo panosta enemmän kuin aikaisemmissa otteluissa. Pateniemen tekonurmella huomenna klo 19:00 alkaen pedataan JS Herculeksen ja MetroStarsin kesken vahvasti asetelmia siihen, kumpi sarjapaikan saattaisi säilyttää.

Nelosen peräpään tilanne ei toki ihan näin yksioikoinen ole, vaan oman takalistonsa puolesta saavat jumbofinalistien lisäksi pelätä Oulun Reipas ja raahelainen AS Moon. Näistä joukkueista juuri JS Herculeksella tilanne on tukalin sen pelattua jo 14 ottelua. Reippaalla on yhtä monta ottelua takanaan, mutta pisteitäkin kolme enemmän. AS Moon on myös 13 pisteessä OuRe:n kanssa, mutta Asmolla on pari rästipeliä aikaa keräillä sarjapaikkaan tarvittavia pisteitä kasaan.

Alakerran nelikon yläpuoliset joukkueet ovat tainneet jo päästä karkumatkalle. Pattijoen Tempauksella on jo 18 pistettä ja silläkin vasta tusinan verran otteluita pelattuna. Sarjaa johtaa kajaanilaiskaksikko, joista Spartakin nousun puolesta voinee päänsä jo pölkylle laittaa. FC Tarmon neljä tappiota vastaan Spartakin kaksi tasapeliä antavat vahvan etumatkan KajHa:n sisarseuralle.

MetroStarsilla on edessään haastava ottelu. JS Hercules kuuluu niihin vastustajiin, joiden kanssa sillä on aina ollut vaikeuksia ryhmän koostumuksesta riippumatta. Joukkueet ovat olleet vastakkain neljästi ja vain kerran MetroStars on poistunut pukuhuoneeseen voittajana, silloinkin vaikeimman kautta. Kevätkierroksen ottelu Talvikkipuistossa päättyi värikkäiden vaiheiden jälkeen Herculeksen voittoon maalein 5-4.

MetroStars saa liikkeelle kelvollisen kokoonpanon, jota on vahvistettu kokkolalaisella pelaajalla Jaakko Anttilalla. Hän on muuttanut opiskeluiden perässä Ouluun. Anttilan edellinen seura on Ykspihlajan Reima. MetroStars vyöryy Pateniemeen 19 pelaajan listalla, joten poissa kokoonpanosta on vain pari-kolme keikka-apulaista.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

17.04.2007HarjoitusJS Hercules - MetroStars3-2 (3-0)
08.06.2008NelonenJS Hercules - MetroStars1-2 (1-0)
24.08.2008NelonenMetroStars - JS Hercules1-2 (1-1)