ASIKAINEN LIITTYY TAUSTAJOUKKOIHIN

15.7.2009

Marko Asikainen aloitti huoltajana.

FC OPA:n taustajoukkoihin on liittynyt uusi jäsen. Oululaisessa jalkapalloympäristössä tuttu mies, 40-vuotias Marko "Atte" Asikainen on tehnyt loppukauden kestävän sopimuksen huoltajan tehtävistä. Posti tuli avoimeksi, kun edellisen huoltajan Casey Sargesonin talveksi hankittu työpaikka Englannista tuli täytettäväksi aiemmin.

Asikainen on huoltajana kovan luokan kaliberia, vaikka edellisestä vastaavasta tehtävästä onkin kulunut jo kymmenen vuotta. Hän oli viimeksi huoltajana Oulun Luistinseurassa kaudella 1999.

Viime vuosina Asikainen on hankkinut jalkapallokannuksia juniorivalmennuksessa. Hän on ollut OLS:n 93-ikäluokassa Aki Karppasen aisaparina ja voitti joukkueensa kanssa viime kesänä Kai Pahlman -turnauksen mestaruuden. Tällä kaudella ikäluokka muodostaa runkoa OLS:n B-poikien SM-sarjaan nousseessa joukkueessa.

Huoltoportaassa jatkaa myös Kari Väre, jonka pääasiallisin tehtävä edustusjoukkueen puolella on tallentaa ottelutapahtumia kameran linssin takaa. Väre toimii muuten huoltajana sijaistajana ja kiireapulaisena sekä varsinaisena päävastuullisena samassa tehtävässä reservijoukkueen puolella.