METROSTARS SARJAKAKKOSEN VIERAANA

8.6.2009

Kun muistelee muutaman päivän takaisia tapahtumia, ei uskoisi, että lähestytään keskikesän juhlaa. Sen verran kylmä ulkona on ollut. Ei myöskään uskoisi, että Nelosen kevätkauden päätös lähestyy, mutta niin se vaan tekee.

MetroStars pelaa tiistaina kevätkierroksen toiseksi viimeisen ottelunsa. Tie vie pelaajat yhdelle sarjan parhaimmista kentistä Kempeleen Sarkkirannan tekonurmelle, jossa MetroStars kohtaa Ajaxin. Ottelu alkaa klo 19:30.

FC OPA:n entisen huoltaja Kari Lindgren on saanut Ajaxin melkoiseen liitoon. Joukkue on aloittanut vahvasti ja on kiivennyt Nelosessa jo toiseksi. Tilillä on vain yksi tappio toissa viikolta FC Kurenpojille kotikentällä 0-1. Ajaxin saldoa koristavat myös mm. Oulun Reippaan kaato 8-0 sekä viimeksi varsinainen maali-iloittelu, jossa kempeleläisseura löi PaTe:n 8-4.

Ajax Sarkkirannan nimilistasta on vaikea päätellä, mitä seura tavoittelee, sillä suurelle yleisölle montaa tuttua nimeä kokoonpano ei sisällä. Kempeleessä on kuitenkin seuraorganisaatio kunnossa, varsinkin kilpailuolosuhteet hyvällä tolalla ja talviharjoitteluunkin on tulossa rutkasti parannusta uuden hallihankkeen muodossa. Kun talouskin on tasapainossa, seuraväki puhkuu intoa ja Lindgrenkin tunnetaan valmentajana, joka ei lähde leikkimään, voi olettaa, että halu Kolmoseen on ilmeinen.

Kaikesta hehkutuksesta huolimatta MetroStarsin pelityyli on aina sopinut Ajaxia vastaan. Peli on kulkenut mallikkaasti, kun seurat kohtasivat ensi kertaa viime kaudella. Kempeleestä pisteet matkasivat Ouluun lukemin 4-1 ja kotikentällä Metro nuiji vastustajaansa peräti 10-1. Talvella keskinäinen harjoituspeli päättyi tasan 1-1.

MetroStars matkustaa Kempeleeseen peruskokoonpanollaan. Keskuspuolustus pelaa jälleen eri koostumuksessa kuin viimeksi, mutta ei sellaisella, jossa olisi miehiä oudoilla pelipaikoilla tai sellaisella, jolla ei ole aikaisemmin tällä kaudella pelattu. Eniten kirpaissee Tuomo Iinatin puuttuminen alakerrasta. Kun edustusjoukkueesta saadaan avuksi Joonas Sohlo, riittää vaihtopenkille neljä pelaajaa.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

27.05.2008NelonenAjax Sarkkiranta - MetroStars1-4 (0-3)
12.08.2008NelonenMetroStars - Ajax Sarkkiranta10-1 (6-1)
01.03.2009HarjoitusMetroStars - Ajax Sarkkiranta1-1 (1-1)