UUDISTUNUT METRO ESIINTYY KOTIYLEISÖLLEEN

2.5.2009

MetroStars jatkaa kauttaan huomenna. Joukkue pelaa ensimmäisen kotiottelunsa tällä kaudella ja kohtaa Oulun Reippaan Pateniemen tekonurmella klo 18:30 alkaen. Sääennuste lupaa puolipilvistä ja +13 astetta, joten vaikka sää ei ole yhtä lämmin kuin tänään, ovat olosuhteet mitä otollisimmat jalkapallon seuraamiselle.

MetroStars aloitti kautensa viikko sitten Kajaanissa. FC Tarmo musersi pienellä ryhmällä liikkuneen Metron 3-0 (0-0) ja pelaamista myös varjosti Casey Sargesonin pahalta näyttänyt loukkaantuminen. Mies on elossa, mutta polvi vaivaa eikä pelikentillä häntä varmaankaan koko kevätkautena nähdä.

Aurinko paistaa tällä kertaa hiukan hohdokkaammin Metron pilttuuseen. Vaihtoaitiossa käynee jonkinlainen kuhina muidenkin kuin taustahenkilöiden hahmoissa.

Timo Heikkilän sarjakauden avaus siirtyy työmatkojen vuoksi vielä jonkin aikaa, mutta Patelan sametilla nähdään sentään vähän flamengoa Jose Martinez Cárcamon muodossa. Espanjalaispelurin pelilupa on saapunut seuralle eli hän pääsee tositoimiin huomenna.

Kysymysmerkkejäkin sentään on. Yksi niistä on Henri Karppinen, jonka jo maaliskuussa napsahtanut reisi vielä aika ajoin oikuttelee. Jesse Kuusela joutuu kentälle Italian matkan vuoksi ilman ensimmäistäkään harjoitusta ja sama kohtalo on yövuorossa viikon huhkineella Tuomo Iinatilla.

Valmentaja Markku Pehkosella on joka tapauksessa vähän enemmän valinnan varaa kuin Kajaanissa. Pienen ringin ja kysymysmerkkien vuoksi lienee kuitenkaan turha odottaa entisenlaista ilotulitusta. Metrohan viime kaudella voitti Reippaan reippaantuntuisesti 4-0 ja 7-2. Vaan pallohan on pyöreä - kaikille....

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

14.06.2008NelonenMetroStars - OuRe4-0 (1-0)
29.08.2008NelonenOuRe - MetroStars2-7 (1-5)