TEHOTON VIERAILU KAUSTISELLE

11.2.2020

FC Monkulat – FC OPA 3-0 (0-0)

FC OPA kaatui omaan tehottomuuteensa Kaustisella. Paikkoja saatiin kyllä luotua hyvin, mutta viimeiset syötöt ja ratkaisu yritykset päättyivät aina epäonnistumiseen. Monkulat sen sijaan laittoivat palloa pussiin, kun OPA:lle ei maistunut.

Ottelun alkuun Monkulat tulivat lukaa kuten olettaa saattoi. Mitä pidemmälle peli eteni sitä enemmän pallo alkoi olla OPA:n hallussa ja kotijoukkue tyytyi puolustamaan tiiviisti omaa-aluettaan. Molemmilla joukkueilla oli ensimmäisellä puoliajalla paikkoja tehdä avausmaali, mutta palloa ei verkon perukoille saatu.

Toisella puoliajalla peli ei ehtinyt vanheta kuin 21 sekuntia ja pallo oli OPA:n maalissa. OPA:lle tuli prässin purussa harhasyöttö ja, kun maalivahti Juhana Mäkelä oli mukana kuviossa, sai Aaro Hedman viimeistellä tyhjään OPA maaliin. Heti seuraavaan vaihtoon OPA sai luotua pari laadukasta maalintekopaikkaa, mutta ruuti oli märkää. Seuraavaksi Monkulat pääsi tekemään maalin hivenen heppoisin perustein tuomitusta vapaapotkusta ja tilanne jo 2-0 Monkuloille. Peli jatkui edelleen OPA:n pallon hallinnassa ja Monkulat puolustivat tiiviisti. Ja niin vain Monkulat pääsivät iskemään tilanteeksi jo 3-0. Tällä kertaa hyvin rakennetun pallorallin jälkeen Santtu Lehto pääsi vasemmasta laidasta puolittain läpi ja pommitti pallon pienestä kulmasta OPA maalin kattoon. Tämän jälkeen OPA reikäpaidan käyttöön, mutta maalitiliä ei saatu hyvistä paikoista huolimatta avattua.

Paremmalla viimeistelyllä ottelu olisi voinut päättyä aivan toisiin lukemiin, mutta tänään oltiin pehmeitä ratkaisupaikoissa. Tästä kausi jatkuu tulevana viikonloppuna kotona As Moonia ja PTU:ta vastaan. Kamppailu sarjassa säilymisestä meni todella vaikeaksi tämän tappion myötä. Varsinkin, kun FC Rauma voitti omassa kamppailussaan yllättäen Kiiston. Mutta nautitaan loppukauden peleistä ja annetaan kentällä kaikkemme. Pelit, kun ovat ohi nähdään, mihin se riitti!!

Kokoonpano:

Juhana Mäkelä (mv.)